2013 een jaar om gauw te vergeten

Een jaar vergeten kan natuurlijk niet, maar er is zoveel gebeurd!

Want behalve mijn ziekte was daar ook het nogal plotselinge overlijden van Johan. Gelukkig was ik toen zelf weer een beetje aan het opklauteren. Mijn gezondheid ging steeds beter. Dit alles zal ergens wel zo zijn reden hebben gehad. Maar dat ik Johan zo ineens moest missen, terwijl we hoopten nog zo’n 3 a 4 maanden samen te kunnen zijn (hij had alvleesklierkanker, zoals de meesten wel zullen weten) was toch wel heel wrang.
En dan kom je in een soort rollercoaster terecht. Je moet mee, terwijl je het liefst even in een klein hoekje zou gaan zitten. Gelukkig zijn daar dan mijn kinderen en kleinkinderen die mij bijstaan, helpen waar mogelijk, en er gewoon voor me zijn.
Maar 2013 heeft ook wel fijne momenten geteld. ’t Was niet alleen maar kommer en kwel. Maar die laatste ervaar je nu eenmaal het meeste, als je een mens zo geweldig mist.
Maar wat blijft, zijn de fijne herinneringen aan de bijna 50 jaar, die wij samen mochten zijn. Aan de reizen, die we samen maakten. (De fotoalbums van die reizen kijk ik met heel veel plezier door). Het samen kinderen en kleinkinderen krijgen. Wat hebben we een gezegend leven gehad, ondanks zorgen, ziektes, werkloosheid en nog meer.
Ook met weemoed denk ik terug natuurlijk, maar toch zijn het allemaal “sweet memories”.

En nu op weg naar de 1e januari, de dag dat Johan jarig was. We nodigden elk jaar veel buren uit om samen met ons het glas te heffen op het nieuwe jaar èn op de verjaardag van Johan. Altijd een fijn gebeuren.
Zo fijn, dat ik een select aantal buren heb uitgenodigd om samen nog één keer het glas te heffen op het leven van Johan op die 1e januari. Ik zie er tegenop, maar anderzijds denk ik, dat het een goede afsluiting is. Dat hoop ik dan maar.
En dan moedig 2014 in. Een heel nieuw jaar ligt voor ons. Benieuwd wat het ons allemaal gaat brengen.
In ieder geval blijft voor mij het verwerken van het overlijden van Johan. Daar ben ik nog lang niet mee klaar.

Idereen een goede jaarwisseling gewenst, enne….. als je het afsteken van vuurwerk echt niet kunt laten, zorg dan dat je zo’n vuurwerkbril op hebt, en hou er een paar paraat voor het publiek.

13 thoughts on “2013 een jaar om gauw te vergeten

  1. Ja, het was voor jou inderdaad geen goed jaar, maar gelukkig kun je wel terug kijken op wel goede jaren, die je nu dus in deze moeilijke tijd gelukkig ook weer wat steun geven.
    Mooi om op 1 januari toch het glas te gaan heffen. Het zal moeilijk zijn, maar zal ook troostend kunnen werken, immers Johan zijn leven is het waard om gevierd te worden. Ik gedachte zal ik met je mee proosten en je een beetje kracht sturen. Goede jaar wisseling en op naar 2014 met nieuwe kansen en verrassingen.

  2. Het lijkt mij heel moeilijk om een toost uit te brengen op zijn verjaardag. Terwijl hij er zelf niet meer is. Tegelijkertijd vind ik het heel moedig en dapper. Er bij stil staan en toegeven aan het gemis is niet makkelijk.

    Zo te lezen hebben jullie een hoop mooie jaren mee gemaakt samen. Waar veel herinneringen uit zijn voortgekomen.

    Ik wens u en uw familie een mooi en rustig 2014. Waarbij het verdriet een plaats mag krijgen en waar mooie herinneringen gekoesterd mogen worden!!

  3. Fijn dat je zoveel goede herinneringen van jullie tijd samen hebt. En op johan’s verjaardag samen met de buren het glas heffen kan, denk ik, een heel mooi moment zijn. Mijn vader en oom waren op dezelfde datum jarig en zijn 4 maanden na elkaar overleden. Op hun verjaardag zijn wij met zijn gezin nog een keer uit eten geweest en dat hebben we allemaal fijn gevonden. Ik wens jou voor 2014 een goed jaar!

  4. We hebben genoten van al het vuurwerk dat er bij ons in de wijk de lucht in ging. Een mooi begin van het nieuwe jaar. Albert èn Mara wensen jou een voorspoedig maar vóóral gezond 2014.
    En wat betreft vandaag sterkte en in gedachten zijn we bij je. Lieve groeten van ons.

  5. Mooi dat je toch met vrienden en buren het glas wil heffen …en fijn dat je op een heel leven samen terug kan kijken al zal het gemis er niet minder om worden …Corry ik wens je alle goeds voor het nieuwe jaar …en sterkte !!
    Groet Sophia

  6. Lieve Corry, je bent vaak in mijn gedachten zoals ook vandaag, het zal een moeilijke dag voor je zijn maar wat fijn dat je Johan zijn geboortedag herdenkt samen met je buren.
    Koester de herinneringen aan Johan en heb het goed met allen die je dierbaar zijn Corry.
    Ik wens je een heel gezond-liefdevol en voorspoedig 2014 toe.
    Liefsss Hanny

  7. Ik kan niets nog aanvullen op wat ik vannacht al tegen je zei en wat hierboven beschreven is 😉
    Hoe zwaar je het ook had en nog hebt, wij hier hebben enorme bewondering voor jou en hoe je in het leven staat en stond het afgelopen jaar met alle zorgen en verdriet die er waren!

    Knuffel en tot gauw

  8. Geniet alvast van het nieuwe jaar. 50 jaren aan mooie herinneringen verzachten misschien het leed. Het is en blijft een wonde, een verlies. En soms gaat de wonde open en bloed ze weer, maar probeer het leven opnieuw op te bouwen. Ook al is dat met vallen en opstaan. Het gaat je goed, Cory.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry