Weer terug in weblogland

Wij zijn weer een paar dagen met de caravan op stap geweest. Dit keer was ons plekje op deze camping bij Den Ham (O). Een camping waar elke kampeerplek zijn eigen sanitair-unit (2-onder-1-kap) heeft:

Den Ham

Wij zijn op die camping neergestreken omdat onze dochter met (een deel van) haar gezin daar een stacaravan tijdelijk bewoonde. Was best gezellig: samen bbq-en, samen pannenkoeken bakken en eten, etc.  Met jongste kleindochter heb ik donderdag meegedaan met aquajoggen. Lachen man! Maar leuk was het wel. En met dochter en kleindochter ben ik naar de bingo geweest! Dat hoort als je op een camping staat waar dat georganiseerd wordt. Kleindochter won 2 prijzen (van de 9), best goed dus. En ook wel erg leuk als je dat glunderende gezicht ziet.

Onze dochter was net te laat om ons tijdens het aquajoggen op de foto te zetten, dus hier dan maar eentje van Anika in het zwembad. Dat water was trouwens wel erg koud (vond ik). Volgens mij gewoon verwarmd door de zon, is wel eventjes wat anders dan de 29xc2xb0 C in het zwembad hier ter plaatse als ik daar mijn oefeningen doe. Maar als je xc3xa9xc3xa9n keer "erdoor" was  was het best wel lekker.

Anika_in_zwembad

Omdat mijn opoe vroeger in Den Ham woonde en ik daar in de schoolvakanties wel logeerde vond ik het erg leuk om eens even in die oude kerk te kijken. Geopend op donderdag van 11 – 12 uur. Tijdens de logeerpartijen ben ik vaak in die kerktoren geweest om te helpen met het klokkenluiden. Je mocht dan aan de touwen "hangen" en ging dan mee op en neer. Prachtig vond ik dat. De klokken zijn er nog wel (ik neem aan dat het nog dezelfde zijn), maar worden nu "automatisch" geluid. 

En Johan mazzelde weer: hij mocht een poos op het orgel spelen:

Den Ham

Prachtig orgel, geweldige akoestiek in de kerkzaal, dat speelt zo lekker weg….

Vrijdag naar Lelystad voor de verjaardag van de zoon. We waren ruim op tijd en hebben even in  Bataviastad rondgekeken. Het was warm, zonnig weer, en dat maakt dorstig. Neergestreken op xc3xa9xc3xa9n van de vele terrasjes, lekker iets gedronken en genoten van de vogeltjes die zich tegoed deden aan de resten van het eten dat mensen niet lusten:

Den Ham

Die beesten lusten werkelijk alles. Soms werd er behoorlijk ruzie gemaakt als er eentje te dicht in de buurt van een andere kwam. Komisch.

Zaterdags naar Nijverdal (mijn geboortedorp), want we hadden gehoord dat de kerk, waar ons huwelijk ingezegend is, ’s middags open zou zijn. En aangezien we zo’n 30 jaar dat gebouw niet meer binnen waren geweest, wilden we dat ook nog wel eens weer bekijken. Leuke bijkomstigheid is dan dat je oude bekenden ontmoet. En zie: Johan mocht weer orgelen.

Den Ham

Interieur van de kerk zoals die in 1963 was. (Hier gevonden). Hieronder een foto die ik vorige week maakte.

Den Ham

Het orgel dat nu in de kerk is in 1984 geplaatst.

Dan zijn er nog diverse bezoekjes aan vrienden en familie gebracht, dus onze dagen waren weer prima besteed. Ook had ik dit keer mijn fiets mee (past precies in de caravan) en ik heb diverse tochtjes in en om Den Ham gemaakt.

Weer thuis kwam onze oudste kleindochter een paar dagen logeren. Ook weer erg gezellig. En daarna was het zo warm dat een pc-zitting er niet in zat. Gelukkig is het vandaag  aanmerkelijk koeler. Wel zo fijn.

Allemaal een fijn weekend gewenst en tot de volgende sessie maar weer.

7 thoughts on “Weer terug in weblogland

  1. Geweldig toch dat het weer in NL zo heerlijk zomers is! Dan kun je idd de caravan pakken en gaan en staan waar je wilt.

    Ik heb altijd eens voor klokkeluider willen spelen, aan zo’n touw hangen. Dat moet een machtig gevoel zijn.:O)En Wat leuk dat Johan op de orgels mocht spelen!

    Ik vind het geweldig dat het zo goed met je gaat. Dat wilde ik ook nog even zeggen 🙂

  2. Het lijkt me een prima camping, daar in Den Ham, het privxc3xa9 sanitair spreekt me ook erg aan, want we zijn wel eens op campings geweest, waar je alleen om het sanitair zo snel mogelijk weg wilde.
    Leuk om jullie huwelijkskerk weer eens te bezoeken, het zag er nu toch heel anders uit!!
    groet van Hanneke

  3. Hoi Corry,
    Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie gehad!
    Fijn dat het allemaal zo goed ging en dat Johan zelfs twee maal op het ordel kon spelen.
    Vakanties raken nu zo’n beetje op her en der. Ik ben nu met de bestralingen begonnen De bestraling op zich merk je niks van. Het is maar 2 maal 10 seconden, maar na een paar dagen begin je wel vermoeid ter raken.
    Het moet nu nog 4 maal en dan zit het erop.
    Ik ben nu met weven begonnen, een langdurige klus die veel tijd vraagt, maar erg leuk om te doen.

  4. Beste Corry

    Ik ben weer in het land.
    Wat een mooie foto van dat kerkorgel
    Wij hebben ook mooie foto`s van een paar kerken maar de foto`s komen nog daar heb ik nog geen tijd voor.
    Zeg je houd je wel rustig wat ik hier boven las was niet zo mooi ik hoop dat het allemaal weer gauw goed gaat.
    Ik kom gauw weer even kijken moet nu eerst een nieuwe wasmachine kopen want die wil niets meer doen.

    Groetjes van Mij
    Corry

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry