weer present.

hotel bad beversenIk heb een paar vervelende maanden achter de rug. Heb mij nog wel af en toe op Facebook gemeld, maar dit log bleef een beetje achter.

zonnebloemen

 

Begin ik met een verslagje van de vakantie die ik vorige week mocht vieren met De Zonnebloem. Ik was met een hele groep mensen in Bad Bevensen, een prachtige plaats bij de Lüneburger Heide, ten zuiden van Hamburg.

Vertrek maandag 27 juni vanuit Deventer (Postiljon Hotel). Met volledig aangepaste bus werden we naar Bad Bevensen vervoerd. Een rit van zo’n 6 uur. Onderweg wel even een plas- en koffiepauze. Om plm. 6 uur aankomst. Je toegewezen kamer opzoeken, koffer staat er al. is door vrijwilligers allemaal geregeld. Daarna wordt er heerlijk gegeten. Best zin in. ’s Avonds gezellig gepraat en nader kennis gemaakt met medereizigers. 1e nacht heerlijk geslapen. Gelukkig maar. Ik had een kamer alleen voor mezelf. Niks mis mee dus.

Doordat ik een geneesmiddel (medformine)  heb laten staan, in overleg met de dokter, voelde ik mij een stuk beter t.o.v. de laatste paar maanden. Het eten smaakte mij weer. Op facebook schreef ik eind juni:

Nadat ik maandan aardig in de put heb gezeten. Voelde mij niet lekker, last van diarree, geen zin in eten, smaakte mij ook niet. Gevolg: ik viel nogal wat kilo’s af. Op advies van een medewerkster van Icare, ben ik in conclaaf met de huisarts gegaan, omdat ik wegens suikerziekte medicijnen had, waar ik kennelijk niet goed op reageerde. Onthou de naam: MEDFORMINE. Sinds ik die niet meer inneem, voel ik mij veel beter, lust ik weer wat eten en ben intussen zo’n 4 kilio aangekoemen. Over 2 weekjes controle van de insuline toestand. Ben benieuwd.

Marlena en ik bij Hitzacker

Onderweg naar Hitzacker. Ik zat prinsheerlijk in een rolstoel, die meestal, geduwd werd door Marlena. Tja en dan kom je wel eens op de foto.

10 thoughts on “weer present.

  1. joeeeeeeeepieeeeeeeeeedeeeepoeeeepieeeeeeeeeeeeeeee
    ze is ter weerrrrrrrr

    Ben zo blij te horen dat het weer de goede kant op gaat, je weet, ik maakte me al een btje zorgen maar gelukkig komt alles op zijn pootjes terecht.

    Knuffel xxx

  2. Zo fijn Corry dat je er weer bent, het is je zo gegund! Ook fijn dat je nog steeds van kleine dingen kunt genieten, zo goed van je!

  3. Wat fijn dat het weer beter met je gaat….en je zelfs weer met vakantie bent geweest. Ja als je last hebt van bepaalde medicijnen.. kan dat veel met je doen Fijn dat je t kon laten staan.En afgevallen….Terwijl hè niet moest..Neem ik aan …Ik wens je een fijn weekend . Greten Sophia

  4. Fijn om te lezen Corry, dat het weer beter gaat met je.
    Zou het niet bij ieder anders reageren? Die medformine (500) slik in sinds een paar maanden. Ook voor diabetes 2. Heel lang tegen kunnen houden, wel 8 jaar of zo, maar ik moest er toch aan geloven. De bloedsuikerspiegelwaarde is gedaald en ik voel me goed. Ben aan het aankomen, maar dat kan ook aan de veranderde levensomstandigheden liggen. Want je zou er inderdaad van kunnen af allen.
    Ik kijk het nog even aan, maar zonder kan niet meer denk ik. Augustus weer op controle..
    Sterkte Corry en lekker doorgaan hoor!
    Lieve groetjes, Trees

  5. Hej Corry, fijn om je weer te zien. Wat een narigheid door dat medicijngebruik. Gelukkig gaat het nu beter met je. Fijn dat je ook mee kon op vakantie. Lieve groet,

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

