zwijmelen op zaterdag.

Een paar weken was ik “van de wereld”.  Ik was aan het verhuizen, van een heel fijn huis naar een veel kleinere verblijfplaats. Kon dan ook lang alles niet meenemen.  Kinderen konden best wat gebruiken, evenals de kleinkinderen.  Gebeld met Het Lichtpunt  in Kollumerzwaag, die ook heel veel meegenomen hebben voor de verkoop. Dan veel boeken en spullen naar de rommelmarkt bij de Koepelkerk hier in Smilde. En dat was het wel zo’n beetje. Wat er toen nog was, is via een rommelbak afgevoerd. En ja, dat doet soms wel heel erg zeer.  En je wordt er zo onwijs moe van.

Deze week is het huis verkocht, dus ga ik nu vol goede moed de toekomst tegemoet. Kijken waar ’t schip strandt. Ben nog lang niet naar mijn zin ingericht. Maar ik ga gewoon moedig verder, voor zover mogelijk.

En dan dus nu zwijmelen op zaterdag. Gepeinsd, gedacht, wat moet het worden. Kwam uit bij Het lelijke eendje:

Ons Wat hebben we er enorm van genoten. En wat zongen we dit liedje uitbundig mee.

Mooi stukje muziek.

 

15 thoughts on “zwijmelen op zaterdag.

  1. Het was ook allemaal enerverend genoeg he.. maar gelukkig ben je niet bij de pakken neer gaan zitten, dapper mooi mens ben je!

    Ps…bij Marja staat de link naar het youtube-filmpje en niet naar je blogpost… misschien handig dat ff te wijzigen?

    Liefs -x-

  2. Wat fijn dat je huis nu is verkocht en je op je nieuwe stek zit …Ja dat zal best moeilijk geweest zijn om afscheid te nemen van veel van je spullen ! Maar zo te lezen heb je er een boel mensen een plezier mee gedaan …zelfs kinderen en kleinkinderen !
    Nu zien dat je je thuis gaat voelen ….
    Jij nog bedankt voor je kaart ..( .Mijn brief ontvangen ?)
    Sterkte Corry en ik wens je een fijn weekend
    Groeten Sophia

  3. Bedankt, Corry. Ik kende dit helemaal niet. Wat leuk. Ik kon niet vinden wie het zongen. Je linkje heb ik wel aangepast.
    Ik hoop dat je gaat wennen aan je nieuwe stek en slaagt om het gezellig naar je zin te maken.

  4. Corry wat een leuk liedje. Had het nog nooit gehoord.
    Met een lach en een traan, veel mensen blij gemaakt, en nu jezelf blij maken.
    Je huis moet weer een thuis worden. Gaat je vast lukken.

  5. Mooi beschreven en vooral wat het met je doet. Lijkt me moeilijk om verplicht dingen weg te moeten doen omdat je kleiner gaat wonen. Is toch anders dan dat je aan het zogenaamd minimaliseren bent. Hoop dat je snel je eigen sfeer weer hebt gemaakt in je nieuwe huis.
    Fijne zondag.

  6. Ik begrijp dat het moeilijk moet zijn om bepaalde zaken wat je aan je man herinnert en wat jullie samen opgebouwd hebben ( huis, meubels, interesses, boeken, muziek, .. ) te moeten wegdoen of verkopen of weggeven. Als het in de familie blijft, kan je er vrede mee nemen, dan zie je dat andere familieleden er nog plezier aan beleven, maar als je het moet wegdoen door plaatsgebrek of zo .. je hebt daar toch allemaal herinneringen aan hé. Ik wens je veel sterkte Corry en hoop dat je je nieuwe stekje sfeervol en naar je zin kan inrichten. Veel moed !

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

