Zwijmelen op zaterdag

Een week voor de verhuizing. Ik heb het bere-druk. Zo van: wat neem ik mee, wat kan weg, wat willen de kinderen misschien nog hebben. Kortom: ik ben er hartstikke moe van.

Eventjes pauze tussendoor en die benut ik dan maar om even te zwijmelen. Ik vond een heel melancholisch lied van Ede Staal. In zekere zin zegt dat precies hoe ik mij op het ogenblik voel.

Zo, dat gedaan hebbende ga ik maar weer verder met opruimen, weggooien en weet ik wat al niet meer.   Zie ineens dat het niet Ede is, maar Roon. (Broer van hem?)  Ook mooi trouwens.

Prettig weekend!

 

15 thoughts on “Zwijmelen op zaterdag

  1. prachtig lied,zelf denk ik niet dat Roon een broer van Ede is.Uit ervaring weet ik dat het flink auw kan doen als je van alles moet opruimen vooral als er herinneringen aan zitten.Maar na een half jaar heb je er van de meeste dingen geen weet meer.Heel veel sterkte Corry!

  2. Mooi lied Corry .kan me voorstellen dat je weemoedig wordt van al die dingen inpakken en weggooien of weggeven.
    Geeft je wel,de mogelijkheid om schoon. Schip te maken en beseffen wat belangrijk voor je is.
    Wel moeilijk om dit allemaal alleen te doen.
    Iedereen wil je helpen maar bepaalde dingen moet je zelf doen en dat is soms best confronterend. Sterkte met alles!

  3. Een schitterende muziekkeus. Wij vragen ons af of dit nu een broer of zoon is van Ede Staal. Misschien dat Dwarsbongel het antwoord hierop weet.
    Wat zal het voor jou moeilijk zijn dat opruimen, bij veel zaken zal je steeds terug moeten denken aan de tijd dat je nog samen met Johan was. Wij wensen jou sterkte, en weten dat dit eens bij ons ook zal gebeuren. Wie gaat er het eerst??? Degene die overblijft mag opruimen.
    Liefs en groeten Albert en Mara

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

