Verhuizen? niet aan te bevelen

In de loop der jaren zijn Johan en ik vaak verhuisd. Kijk maar:

Hengelo (O) – Deldenerbroek
Deldenerbroek – Hengelo (O)
Hengelo (O) – Hoogeveen
Hoogeveen – Emmen
Emmen – Leek
Leek – Leek (nieuw huis)
Leek – Smilde

We draaiden er onze hand niet voor om. Was zomaar gebeurd, konden samen overleggen, inpakken, weggooien (indien van toepassing), en dan settelden we ons weer voor hoe lang het duurde.

Maar nu, is alles anders. Huis is verkocht en moet helemaal leeg gehaald. Ben heel wat jaartjes ouder inmiddels, fysiek ben ik niet meer wat ik was, en zo nog wat kwaaltjes meer. Ik loop dan ook geregeld met mijn ziel onder de arm, zo van: wat moet er nu eerst? En ik neem natuurlijk lang alles niet mee. Van een groot huis naar een veel kleiner appartement valt niet mee.

Maar met wat hulp zal het wel goed komen, maar soms voelt het lang niet goed.
Daarom mijn welgemeende advies: “Verhuizen? niet doen, tenzij het echt niet anders kan”.

12 thoughts on “Verhuizen? niet aan te bevelen

  1. Ik denk, dat wanneer alles achter de rug is, je blij bent dat je deze stap hebt genomen! Het zal emotioneel zwaar zijn, maar wanneer je eenmaal gesetteld bent, zul je je opgelucht voelen!
    Hulp nodig? Bel maar wanneer het zover is!

  2. Verhuizen is zo-wie-zo 3 x niks! Je raakt totaal ontheemd a.h.w. en zeker als je in je eentje weer opnieuw moet settelen. Afscheid nemen van jullie mooie stekkie is een ding wat beslist niet gemakkelijk voor je moet zijn. Veel moed en sterkte gewenst en bedenk de hulptroepen zijn in de buurt!

  3. Het lijkt me dat je Johan nu helemaal mist..
    Je sluit nu echt een huis af en daarmee de tijd die jullie samen gehad hebben..
    Nu voor het eerst, alleen verhuizen.
    Ik hoop zo Corry dat het voor jou allemaal goed komt en je nieuwe huis goed zal aanvoelen.
    Dikke ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

  4. Even door de zure appel bijten,dan naar een levensloop bestendige woning,dat geeft een rustig gevoel.Het is moeilijk omdat je deze keer alleen verhuisd.Wij hebben het nog samen kunnen doen
    maar het was noodzaak omdat mijn man ernstig ziek was. Gelukkig is hij er nog.Sterkte gewenst Corry!

  5. Ik kan goed begrijpen dat je hier tegenop ziet …Niet alleen verhuizen maar heel veel herinneringen en goed jaren afsluiten…En nu alles alleen moeten beslissen …maar je hebt vast hulptroepen . Heel veel sterkte en ik hoop als alles achter de rug is …je blij bent met je nieuwe woning
    Sterkte Corry !!
    Groeten Sophia

  6. Ja, soms is verhuizen niet alleen verhuizen, maar ook dingen loslaten, die je eigenlijk helemaal niet los wilt laten. Ik kan me voorstellen dat deze verhuizing moeilijk is voor je.
    En ik wens je dan ook heel veel lieve mensen om je heen, die je door deze moeilijke stappen heen helpen.
    Maar wat ik je nog meer gun is dat jij straks als je in me appartement zit zegt : wat een fijn huis heb ik nu, ik voel me thuis!

  7. Ik kan me mijn verhuizing nog herinneren. Ik tekende op dinsdag begon op woensdag in te pakken. zat er zondag in en was dinsdag uitgepakt en gesloopt. Ik heb ook veel weggedaan en daar niks van gemist.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

