Thursday Challenge Thema: CURVES

Curves, Rondingen dus. tips: Glooiende heuvels. Bochtige wegen. Cirkels. Bollen. Gedraaid …

Deed mij natuurlijk aan één van de bergwegen in Noorwegen denken. De z.g. Trollstigen. De eerste keer dat we deze weg bereden was, volgens mij, begin jaren 80. Sprakeloos ben je. Je weet niet wat je ziet. We zijn van “boven naar beneden” gereden. Heel veel bochten, soms smalle weg, paar keer over een rivier met waterval. Kortom: geweldig!!

trollstigen 12-11

Begin 2000 zijn we er nog eens geweest, maar eigenlijk zouden we er nog eens naar toe moeten. Er is namelijk een uitkijkpost over de afgrond gebouwd, vanwaar je volgens mij een prachtig uitzicht over het hele gebeuren hebt. Gevolg is wel, dat het er t.o.v. 1980 veel drukker is, met bussen, auto’s, campers en mensen! Maar wel de moeite waard. Kijk maar:

uitkijkpunt trollstigen 12-11

Nog een foto van het uitkijkpunt. Lijkt wel een duikplank. (met uitleg in het Noors):

Den store utsiktsplattformen over Trollstigen tilbyr fantastisk utsikt over det verdenskjente veganlegget på Nasjonal turistveg Geiranger-Trollstigen. Arkitekt: Reiulf Ramstad Arkitekter as Landskapsarkitekt: Multiconsult ©Foto: Per Kollstad / Statens vegvesen

Den store utsiktsplattformen over Trollstigen tilbyr fantastisk utsikt over det verdenskjente veganlegget på Nasjonal turistveg Geiranger-Trollstigen.
Arkitekt: Reiulf Ramstad Arkitekter as
Landskapsarkitekt: Multiconsult
©Foto: Per Kollstad / Statens vegvesen


(N.B.”Statens Vegvesen + Rijkswaterstaat.)

Op de bovenste foto zie je zo hier en daar een auto in de diepte. Rustig was het toen!

11 thoughts on “Thursday Challenge Thema: CURVES

  1. Mooie herinneringen corrie.
    Lijkt me inderdaad adembenemend, vooral voor iemand met hoogtevrees, zoals ik.
    Kan me nog de eerste keer herinneren dat ik in Zwitserland voor het eerst in een glazen kabine omhoog ging. Met tranen in de ogen van verbazing , angst en bewondering!

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

