Thursday Challenge Thema: Zon

Even zoeken in het fotoarchief, en ja daar heb ik ‘em. De foto die ik in 2001 maakte tijdens onze vakantie op de Lofoten (eilandengroep in Noorwegen). Al een paar avonden was die niet te zien: de middernachtzon, maar ineens, op een avond, wel. We hadden een vermoeiende dag achter de rug en Johan was heel vroeg naar bed gegaan. Ik mocht hem beslist niet wakker maken. Maar ja, toen zag het er naar uit, dat de zon bleef schijnen, en heb ik het maar gewaagd om hem wakker te maken.
We moesten nog even een eindje rijden, want het verschijnsel zou het mooist te zien zijn bij het plaatsje Eggum. Geen spijt van gehad. Het was druk met mede-genieters, er werd vuurtje gestookt,vlees gebraden, maar geen muziek gehoord. Iedereen was enorm onder de indruk van het schouwspel. Zoals de zon langzaam, net niet, ondergaat en dan weer klimt om aam het volgende rondje te beginnen. Onbeschrijfelijk! Kijk maar:

2 april Middernachtzon Lofoten

6 thoughts on “Thursday Challenge Thema: Zon

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

