Vakantie Roosevelthuis SLOT

Vandaag de laatste foto’s enz van de vakantie in Doorn.

Ik begin met een foto van een heel apart bad. Snapte er helemaal niets van toen ik dat ding voor het eerst zag.

bad-ei

Een soort rechtopstaand ei. De clou is, dat je in/op het stoeltje gaat zitten, waarna het ei gekanteld wordt terwijl je rustig (hangend) in het stoeltje blijft zitten. Daarna wordt het bad gevuld met heerlijk warm water, waar je bijna helemaal onder zit. Je hoofd steekt er nog net bovenuit. Kijk maar:

badgenoegen

En dan: wordt je lekker vertroeteld door de vrijwilliger die je toegewezen is. Drukken op een knop en het wordt een bubbelbad. Heerlijk!

Lekker begin van een nieuwe dag, die o.a. gebruikt werd om een bezoek te brengen aan Huize Doorn. Als gast kun je namelijk een wens doen waar je graag naar toe zou willen. Mijn wens werd gehonoreerd, en samen met mijn 2 toegewezen vrijwilligers bezochten we Huize Doorn.

IMG_3052

Helaas is er geen lift in het gebouw, zodat ik niet naar boven zou kunnen, maar dankzij mijn 2 dames werd dat geregeld. Mijn rollator werd door de één naar boven gedragen, terwijl de ander mij de, nogal steile, smalle trap ophielp. Op de verdieping kon ik wel met de rollator “uit de voeten”. Naar beneden ging het ongeveer zo:

Huis Doorn trap

De dame rechts is de gids die ons rondleidde door het gebouw. En voor mij, één van mijn onvolprezen hulpen. Fijn dat je op die manier toch nog wat cultuur kunt opsnuiven.

Dit moet dan maar het eind zijn van mijn verslag over de vakantie met de Vaart, diakonale vakantie van de kerken in Assen – Smilde – Meppel.
Heb nog veel meer foto’s, maar dat zij dan maar zo. Goede, fijne week gehad. Zag er in eerste instantie als een berg tegenop, maar heb het allemaal maar laten gebeuren. Gelukkig maar.

3 thoughts on “Vakantie Roosevelthuis SLOT

  1. En jE hebt het goed gehad Corry..ondanks die berg waar je tegen aan keek !
    Dat bad is met recht het ei van Columbus !!
    Heerlijk om op die manier toch in bad te kunnen

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

