Vakantie Roosevelthuis: vervolg

2e dag: zondag. We begonnen met een heerlijk ontbijt, waarna om 10 uur een kerkdienst volgde, geleid door Ina Nusselder (in Assen en omgeving bekend van
Hendrik Van Boeijen-Oord · Assen). Zij was deze week mee voor pastorale begeleiding en allerlei hand- en spandiensten. Thema van de dienst: “Behouden Vaart”.

paaskaars
Na de dienst: koffie of thee, waarna er buiten een groepsfoto gemaakt werd. Alle vrijwilligers en gasten samen op ’t portret. Dat was dringen.’s Middags konden we genieten, luisteren en meezingen met het koor DevoTion uit Hoogeveen. Mooi!

Om half zes werden we in het restaurant verwacht, waar we genoten hebben van een heerlijk diner. Dat belooft wat goeds voor de rest van de week.

’s Avonds een Bijbelse puzzeltocht in de omgeving, viel nog lang niet mee. Hieronder de groep waar ik mee aan het puzzelen was.

groep puzzeltocht

Wij waren daar heftig aan het denken over de volgende vraag:

vraag bijbelse quiz

 

Ik meen dat er 10 groepen waren, en onze groep eindigde als derde. niet slecht…..

Na nog een drankje (indien gewenst) waren we wel aan bed toe. Lekker geslapen.

Opmerking: dit is een verslag van 1 dag, kan niet beloven dat ik op dezelfde voet doorga. Ik zal in ieder geval nog wel een keer wat vertellen, maar dan meest aan de hand van foto’s, denk ik.

4 thoughts on “Vakantie Roosevelthuis: vervolg

  1. Vroeger heb ik op school wel gehoord over de 10 plagen in Egypte. Helemaal vergeten. Het belangrijkste is dat jullie een leuke puzzletocht hadden en te lezen is dat gelukt.
    Groetjes, Ria

  2. ik zou ze ook niet alle 10 geweten hebben hoor….. wat ik me herinner is het overlijden van de eerstgeboren kinderen, een aantal weersverschijnselen waaronder hagel,een paar insectenplagen oh en het water dat in bloed veranderde …is uit Exodus als ik het goed heb… Is ff te lang geleden dat ik Het Boek bestudeerde en de gaten in mijn geheugen doen de rest.

    Maakt ook niet uit, je hebt het naar de zin gehad en daar ging het om toch?

    -x-

  3. Weet er maar een stuk of drie meer maar zo kun je het geheugen weer een beetje opfrissen.
    Vind trouwens dat je ook een “frisse” verteller/schrijver bent. Je hebt het in je! Lees graag iets van jou!

    • Dank je! Probeer zo begrijpelijk mogelijk te schrijven. Op mijn scriptie (afstudeeropdracht) van de HEAO kreeg ik van de lerares Nederlands de opmerking: dit leest als een roman. Begrijp in ieder geval hoe het eigenlijk zit met de economie. Goed compliment dus. Zo ook die van jou.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

