Vakantie in Het Roosevelthuis

In het vorige blogje (zwijmelen op zaterdag 6 juni) kon al “gelezen” worden dat ik op vakantie zou gaan. Cryptisch weergegeven weliswaar, maar het werd begrepen.
Op 6 juni dus vertrokken en gisteren (13 juni) weer thuisgekomen.
De week was georganiseerd door “De Vaart”, een diaconale vakantieweek van de kerken in Assen, Smilde en Meppel. (ik hoop dat ik het zo goed vertel..).

De “groep” uit Assen en omgeving verzamelde bij Anholt, vanwaar met een rolstoelbus de reis naar Doorn ondernomen werd. In Doorn verbleven we in Het Roosevelthuis

hoofdingang

Hoofdingang

De bus uit Meppel zou eerder aankomen dan die uit Assen, maar door een ongeval op de A28 was er een behoorlijke vertraging. De chauffeur van bus uit Assen had over dat oponthoud gehoord en koos een andere route. Gevolg: beide bussen kwamen hierdoor on 16.00 uur ongeveer gelijktijdig aan. Een hectisch gebeuren: al de mensen moeten, al dan niet met hulp, uitstappen, de bagage wordt uitgepakt, evenals de rollators de rolstoelen, alsmede de mensen die in hun eigen scootmobiel e.d. vervoerd zijn.

Maar als iedereen dan binnen is krijgen we allemaal koffie of thee, waarna de vlag van “De Vaart” gehesen wordt en het vaartlied gezongen.

Daarna gaan we de slaapkamer bekijken, tassen en koffers uitpakken, beetje opfrissen en dan gaat de bel voor het avondeten. Reken maar dat het eten ons gesmaakt heeft!

Na de koffie het kennismakingsspel, d.w.z. de vrijwilligers stelden zich voor. Als ik goed geteld heb, waren dat 38 personen. De kennismaking nam nogal wat tijd in beslag maar was heel leuk, want ze stelden zich voor aan de hand van een zelf meegebracht attribuut. Leuk!
Tot zover. Wordt vervolgd.

N.B. Op zaterdag 13 juni 2015, de nationale Dag van de Bouw, wordt om 11.00 uur een gedenksteen onthuld bij de toekomstige ingang van het Nieuwe Roosevelthuis. Ds. G. Timmer (voormalig bouwvakker), mw. R. Metselaar (vrijwilliger tijdens diaconale vakanties) en mw. A. Spijkerman (gast van het Roosevelthuis) zullen namens alle toekomstige gebruikers de gedenksteen onthullen.

Adres: Driebergsestraatweg 50 te Doorn.

Er werd verteld, dat hierover in Trouw een artikel geplaatst zal worden. Weet niet wanneer.

11 thoughts on “Vakantie in Het Roosevelthuis

  1. Ik hoop dat je een fijne week hebt gehad …Ik ben daar ook al eens geweest …Mijn schoonvader hebben we daar destijds ook voor een week heengebracht en daar koffie gedronken en zijn slaapkamer bekeken . Diue vakantie weken zijn heel fijn heb ik toen al begrepen.
    Jij zal het ook wel naar je zin hebben gehad …Ik ben benieuwd naar je vervolg !
    Groeten Sophia

  2. Leuk iets te horen van je ervaringen bij de Vaartweek. Het belooft een spannend verhaal te worden!
    Wist niet dat er een nieuw Roosevelthuis word gebouwd maar met zulke namen bij de eerste steen kan er niks meer mis gaan. Hoor graag het vervolgverhaal.

  3. Corry, mijn moeder is daar in 2013 ook een week geweest en heeft daar een geweldige week gehad. Hoop dat jij je ook prima hebt vermaakt!

  4. O. wat lekker Corry, dat je er even uit geweest bent.
    Het Roosevelthuis heb ik goede herinneringen aan. Met de muziekvereniging waar ik toen speelde, gingen we elk jaar een keer spelen in het Roosevelthuis, volgens mij waren dat toen weken van het Rode Kruis, dat weet ik niet meer, maar wel weet ik dat de ontvangst en verzorging altijd aller hartelijkst was en dat we daar hele leuke concerten hebben gegeven.

  5. Pingback: Heb het hart | corryjohan

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

