Prachtig, indringend boek

Ik heb zo’n mooi boek gelezen:

de bibliothecaresse van Auschwitz

Op de achterkant van dit boek staat:

“In concentratiekamp Auschwitz is pal onder de ogen van de nazi’s in het geheim een schooltje opgezet. Daar waar boeken streng verboden zijn, verbergt de veertienjarige Dita onder haar jurk de kleinste en meest clandestiene bibliotheek die ooit bestaan heeft. De acht boeken worden door haar en de andere kampgenoten gekoesterd als schatten. Dita geeft niet op en verliest nooit de wil om te leven. De verhalen voeren haar mee naar een andere wereld.

De Telegraaf zegt: Indrukwekkend, roerend en hartverscheurend,

Van harte aanbevolen!

10 thoughts on “Prachtig, indringend boek

  1. Wat toevallig, ik ben dit boek op dit moment aan het lezen. En weet je, vanaf de eerste bladzij had ik die stoere, lieve Dita in mijn hart gesloten ………. wat een moedig en mooi meisje. Zeker een aanrader en ik heb nog maar een kwart van het boek uit.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

