Thursday Challenge Thema: Young

Jong dus. b.v. kinderen, nieuwe dingen enz.

 

Ik heb een fotootje van toen ik nog heel jong was. 70 jaar geleden gemaakt, en passend in deze tijd van herdenkingen over de bevrijding.

Je ziet mij met mijn broertje, beide met een oranje sjerp om, en een vlaggetje. Foto gemaakt door mijn vader op 10 april 1945. Heel secuur had hij die datum achterop de foto geschreven.

Het is een heel klein fotootje, dat ik na het scannen maar niet goed recht kan krijgen. Van alles geprobeerd, maar helaas….. Ik moet me behelpen met wat er uiteindelijk uitgekomen is. Ik kan ‘em ook niet scherp krijgen.

23-4-Young

 

 

22 thoughts on “Thursday Challenge Thema: Young

  1. een heel mooi tijdsbeeld.Aandoenlijke foto van twee kwetsbare kinderen aan het einde van een vreselijke oorlog.Lang geleden maar nog steeds voelbaar!

  2. De foto geeft toch een goed beeld van die tijd.
    Aandoenlijk! Je had waarschijnlijk geen idee waar de vlag voor was, daar was je , denk ik, nog te klein voor.
    Toch goed van je vader om dat memorabele moment vast te leggen!

  3. wat mooiii vooral het feit dat je hem hebt.

    En dat het niet helemaal scherp is? Nou en, maakt niets uit, geeft net iets meer ‘moois’ aan de foto vind ik.

  4. Wat lief en onbevangen staan jullie hier op! Zie ik het nou goed? Linkerhand een vlaggetje en met het andere handje zwaai je ook nog vrolijk? Geweldig!

    • Hello Janicead, did you understand that the photo was made by my father on the day worldwar II ended in our village. Very special, I think, that my father at that time was able to make a picture like ths

    • Het moment zelf kan ik me niet meer herinneren, wel lange rijen tanks bij ons langs het huis. Maar of dat Duitse og Geallieerde waren, weet ik niet. Ik denk trouwens die laatste. Verbaas me er over dat mijn vader nog foto’s kon maken. Moet haast de filmpjes wel bewaard hebben. Vroeger nooit over nagedacht, en kan het niet meer vragen

  5. ’t Is toch nog redelijk gelukt Corry. Die kiekjes waren niet zo scherp. Maar hoe fijn dat je nog foto’s uit die tijd hebt. Zoveel werden er vroeger niet genomen.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

