Eenzaamheid

Het blad Elisabeth van 10 april j.l. heeft als thema: “Eenzaamheid”. Het blad is de opvolgster van de Elisabethbode, waar je hier wat over kunt lezen. Jarenlang heb ik wekelijks dat blad rondgebracht in Nijverdal, waar ik toen woonde. Goede herinneringen.

Het blad heeft op de achterkant altijd een gedicht staan. Deze keer met de titel Eenzaamheid  van Frits Deubel. Zoeken op internet of dat gedicht misschien ergens te vinden zou zijn. En ja, ik vond het op de website van Geestelijke gedichten.

Hieronder volgt het, want het is zó waar:

Eenzaamheid

ze zeggen dat je flink bent
en alles goed verwerkt
ze hebben zelfs al tijden
niets van je zorg bemerkt
er zijn er die beweren
dat het je niets meer doet
maar niemand weet je angsten
de storm die in je woedt

zo ga je moegestreden
geen mens die je echt kent
ze zien niet dat je eenzaam
en ongelukkig bent
zo dwaal je door het leven
gepijnigd en bebloed
en niemand weet je angsten
de storm die in je woedt

toch zal het niet zo blijven
er komt een and’re dag
waarop je Gods erbarmen
en hulp ontvangen mag
want ook nog op jouw paden
Samaritanen gaan
die helpen zonder praten
en troostend naast je staan

fd

14 thoughts on “Eenzaamheid

  1. Wij hadden het er al over😉
    Je bent een mooi mens van binnen en van buiten en ik neem mijn petje voor je af om je moed!

    Het gedicht is inderdaad zo waar. Gelukkig weten wij waar we ons naar kunnen wenden voor wat meer kracht op de zwakke momenten.

    -x-

  2. Lieve Corrie,
    Ook al heb je mensen om je heen, die ene waar je alles mee kon bespreken is er niet meer. Lijkt me vreselijk.
    Toch vind ik dat jij je er dapper doorheen slaat.
    Je gaar er op uit als het mogelijk is en je bent altijd belangstellend naar ander meenden toe. Ik bewonder je moed.

  3. Ja achterop die Elisabeth bode staan vaak mooie gedichten die zo goed verwoorden wat je voelt en dit is er ook zo èèn, heel toepasselijk voor jouw situatie. Wens je kracht en sterkte en liefs toe!

  4. Indringend gedicht. Het stemt tot nadenken. Je zegt zo makkelijk dat iemand het goed doet en dapper voorwaarts gaat zonder te beseffen dat diegene misschien zijn/haar best doet voor de buitenwereld.
    Ik wens je alle goeds en sterkte.

  5. Ja ….soms kan iets je heel diep raken …vooral om dat je t zelf zo ondervind …
    Sterkte Corry….vooral in de moeilijke momenten
    Groet Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

