Zwijmelen op zaterdag 16

Net als vorige week kreeg ik ook deze week inspiratie door het luisteren naar Radio Drenthe. Onderstaand lied werd namelijk gedraaid, en kreeg meteen een heerlijk “zwijmelgevoel”.

Een lied van het Duo Karst, moeder en zoon zingen samen en begonnen in 1981. Heel veel mooie liedjes gemaakt, waarvan Vlinder toch wel mijn favoriet is.
Zie hier als je meer over hen wilt weten.
Moeder zingt niet meer, maar zoon René gaat alleen verder.

Ik ben gigantisch op zoek geweest naar de tekst van het lied, maar kan het niet vinden. Hoewel in de zuid-drentse streektaal gezongen wordt, is het m.i. toch goed verstaanbaar.

Ook mooi van hen “’t Vuult zo warm as ik Drents heur”.

14 thoughts on “Zwijmelen op zaterdag 16

  1. Drenthe is vandage goed vertegenwoordigd. Leuk hoor.
    Ik klikte voor de grap mijn eigen naam aan in de bloglijst, was verrast over de opmerking die in beeld verscheen. Dank je wel voor dit compliment.

  2. Toch wel bijzonder dat jou als Twentse het Drents zo aanspreekt.
    Moar….ik weet het …wij begriepn mekaar juust zo goed as we oons mooie dialect spreken.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

