Thursday Challenge Thema: Toys

Ook in 2015 wordt er elke donderdag een thema opgegeven voor een foto-uitdaging. Vandaag is het thema: TOYS (speelgoed)

Een onuitputtelijke keuze welhaast. Maar ik ben ruim 50 jaar in de tijd terug gegaan, namelijk naar 1959, het jaar waarin de allereerste Barbie het levenslicht zag. Ik was toen 18 jaar en wat vond ik die pop mooi! Dankzij het wereldwijde web heb ik kunnen achterhalen hoe de eersteling er dan wel uitzag. Nou, niet om aan te zien, maar toch werd het een wereldwijd succes.
Persoonlijk heb ik nooit een Barbie gehad , vond ze veel te duur. En ik had al hoog en breed verkering met Johan, en dan heb je wel wat anders te doen, ha,ha.
Maar hier komt dan de foto van de ALLEREERSTE!

8 jan Toys

The very first Barbie in 1959

14 thoughts on “Thursday Challenge Thema: Toys

  1. Een rage die Barbiepop. Maar eerlijk gezegd vond ik mijn schildpadpop, die ik vele jaren daarvoor pas op mijn tiende verjaardag kreeg, vele malen mooier. Dat was tenminste niet zo’n uitgemergeld poppetje.

  2. Zo een had ik er ook nog, tot mijn tante m terug wilde uit jeugd sentiment. Maar ik heb d’r zusje Skipper nog wel. En mijn eigen barbies uiteraard.🙂 (ook uit sentiment)

  3. heb sinds deze week de ‘donderdagse foto’ ontdekt, en wil ook graag meedoen,
    Hoe werkt dat? ik heb me al wel aangemeld, dat ik een soort mail krijg, is engels, maar wanneer en hoe weet je welke foto je moet maken?? wie heeft het bedacht? kan het nergens terug vinden..alvast bedankt voor je antwoord

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

