Tegenstelling: heet – koud

Ben een paar dagen niet zoveel op weblog, facebook of wat dan ook geweest. Had het verschrikkelijk druk de afgelopen week. En weet je, dat bekomt mij helemaal niet goed. Hoezo?

Nou, maandagmiddag optreden met het koor De beurtzang, waar ik vanaf oktober lid van ben.
Dinsdagmiddag: kerstviering van afd Smilde van de PCOB
woensdag: mijn zeer gewaardeerde hulp komt mijn huis poetsen. Altijd blij dat ze komt, maar ik poog dan ook zelf wat “mee te werken”. Voelde mij alleen wat richting grieperig.
donderdag: ’s morgens naar de kapper, ’s middags om 5 uur een kerstbroodmaaltijd, georganiseerd door Het Rode Kruis. Was plm 8.30 uur weer thuis.
vrijdag: ’s morgens naar de markt.’s Middags bijkomen: ogen dicht, dik vest aan, want had het koud.
’s Avonds opgehaald door een ex-buurvrouw om samen kerststukjes te maken.
zaterdag: total loss, ben weer naar bed gegaan nadat de elastische kousen geplaatst waren.
Verder de hele dag, gewoon niks gedaan. Ben op zoek naar mijn elektrische deken. Gelukkig wel een kruik gevonden. Want: koud!

En dan nu nog maar snel even een plaatje plaatsen in het kader van de tegenstelling: Heet – koud.

 

warm koud december

Hopen maar dat het morgen wat beter gaat. Oei, wat is dat vervelend als je je niet lekker voelt, en jen bent zo hartstikke alleen. Dan mis ik Johan gewoon dubbel.

Foto van de kerststukjes die gemaakt zijn:
kerststukjes 19 dec

Aan het eind van de tafel, dichtbij mijn wandelstok vind je mijn creatie. Gelukkig had ik er hulp bij.

14 thoughts on “Tegenstelling: heet – koud

  1. Wat vervelend dat je niet lekker bent na zo,n week vol afleiding en bezigheden. Kan me voorstellen dat je juist nu een schouder mist om op te leunen, iemand die even een sinaasappeltje voor je perst ofvgewoon een plaid over je heen legt. Wens je van harte beterschap en ondanks alles gezegende kerstdagen.

  2. en ik zat mij maar schuldig te voelen dat ik mijn ‘ half-half’ belofte aan jou niet kon nakomen….mijn agenda stond deze week ook voller dan dat er tijd beschikbaar was…

    en ja hoor…. gisterenmiddag klapte ik in een migraine van jewelste waar ik nu net weer een beetje aan het uitklimmen ben….

    Dank je wel hoor, ik kom gauw bij je langs.

    • Hoi Melody, ik joop dat je migraine aan het afnemen is. Ik heb daar zo vaak last van gehad, zelfs zo, dat ii mij een dag ziek moest melden. Wat ik nu heb, is, denk ik, het begin van een griepje of zware verkpidheid. Pijn in allerlei spieren. Benen die ’t niet zo goed meer doen. Straks maar paracetamol en hopen dat ik redelijk kan slapen komende nacht.

  3. Corry, goeie vondst, alleen jammer dat je er ziek voor moest worden.
    Mooie kerststukjes.
    Hopelijk knap je snel weer op. In deze tijd ligt het gemis van een dierbare extra gevoelig.
    Toch hoop ik dat je aangename dagen zult hebben.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

