Thursday Challenge Thema: Architectuur

Architectuur dus, bijv. gebouwen zowel in- als extern. Allerlei soorten.

Hier komt mijn bijdrage:

De kathedraal van Helsinki. Als je met de boot in die stad aankomt, zie je dit gebouw al hoog boven de stad uitsteken. Prachtig!  Heel mooi gebouw, zowel ex- als intern. Indrukwekkend.

 

20 nov Architectuur Dom Helsinki

20 nov Dom Helsinki

En van het interieur laat ik het gigantische orgel zien. Wij hebben dat een paar keer horen bespelen tijdens een concert. Zó mooi!!

20 nov orgel Domkerk

This is the Cathedral of Helsinki (Finland). Very impressive building. When you arrive in Helsinki by boat, you see that church high above the town.

(Foto’s van wikipedia)

14 thoughts on “Thursday Challenge Thema: Architectuur

    • Helaas, wat zou hij dat graag gedaan hebben. Maar geen toestemming. Toen maar naar de crypte, onder de kerk, waar een orgel stond dat hij wel bespelen mocht, en we een fijn gesprek hadden met 1 van de voorgangers.

    • Jullie hadden problemen met het openen van mijn blog, maar ik heb bij jullie problemen met het plaatsen van een reactie. Als ik alles keurig heb ingevuld en wil verzenden, krijg ik de boodschap dat ik niet de eigenaar ben van mijn blog bij wordpress.

  1. Wat een prachtig gebouw zeg. Ik ben nog nooit in Scandinavië geweest, maar als ik jou foto’s zo elke week voorbij zie komen, denk ik : toch maar eens op mijn lijstje zetten van gebieden waar ik nog eens naar toe wil.

    • Gewoon een keertje gaan (indien financieen het toelaat). Je zult er beslist geen spijt van krijgen. Alleen weet ik niet of het goed is in Finland te beginnen. Ik raad je meer Noorwegen en/of Zweden aan. Als wij 2 weken in Noorwegen geweest waren (trekken met caravan) vonden we het heerlijk een paar dagen in Zweden bij te komen van alle “oorverdovend

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

