Zwijmelen op zaterdag (6)

Vorige week schreef ik, dat ik voor de 4e keer meedeed, maar dat moest 5e keer zijn. Vanaf nu ga ik mijn bijdrages dan ook nummeren, vandaar die 6 achter de “aanhef”.

Vandaag een lied dat Johan ook vaak speelde, en dat ik afgelopen week op Radio Drenthe hoorde. Heb gezocht naar die uitvoering, maar kan ‘em niet vinden. Daarom hier een andere prachtige uitvoering.

De tekst heb ik ook gevonden:

The Last Rose of Summer Lyrics

from Celtic Treasure

Tis the last rose of summer Left blooming all alone, All her lovely companions Are faded and gone. No flower of her kindred, No rose bud is nigh, To reflect back her blushes, And give sigh for sigh.

Ill not leave thee, thou lone one, To pine on the stem. Since the lovely are sleeping, Go sleep now with them. Thus kindly I scatter Thy leaves oer the bed Where thy mates of the garden Lie scentless and dead.

So soon may I follow When friendships decay, And from loves shining circle The gems drop away! When true hearts lie withered And fond ones are flown Oh! Who would inhabit This bleak world alone?

 

 

 

10 thoughts on “Zwijmelen op zaterdag (6)

  1. Meestal hou ik niet zo van hoge vrouwenstemmen, maar dit is echt heel mooi!
    Ik heb nog even gezocht of ik informatie kon vinden hoe Radio Drenthe dit lied had laten horen, maar het is me niet gelukt: niet genoeg geduld? Mijn ervaring is, dat ze je vaak wel willen helpen via telefoon of e-mail, als je ze genoeg informatie geeft: dag of week, titel, en zo mogelijk uitvoerende…

    • Ik weet welke musici gehoord heb op Radio Drenthe, namelijk de broers Euwe en Sybolt de Jong (dejongdejong.nl) op harmoiums de zonen van Euwe begeleidend: Rienk, countertenor en Elbert Bariton.
      Beide zangers zijn ook lid van het mannenensemble de Gents.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

