Thursday Challenge Thema: Money

Kennelijk wordt er deze week ook een foto in het thema Money (geld)  verwacht.

Nou, daar heb ik er nog wel eentje van. Vorige week nam ik mijn toevlucht tot tegeltjeswijsheid over geld, maar nu “echt” geld.

 
MEDION DIGITAL CAMERA

Een biljet van 500 Noorse Kronen met de foto van Sigrid Undset

Een heel bekende trilogie van haar is “Kristin Lavransdochter”. Prachtig boek, speelt in de middeleeuwen, en beschrijft het leven van een vrouw vanaf zo ongeveer de geboorte tot haar overlijden. Probeer het boek maar eens te lenen bij de bibliotheek, en geniet ervan. Vooral als je vaak op vakantie in Noorwegen bent (geweest) is er veel herkenbaars.
Overigens is Sigrid niet de eerste de beste: in 1928 won ze de Nobelprijs voor de Literatuur. Wil je meer over haar weten, klik dan op de link .

7 thoughts on “Thursday Challenge Thema: Money

  1. Leuk ….een bankbiljet met een verhaal ! …t Boek heb ik wel eens wat in gelezen …maar t boeide mij niet erg🙂
    Andere logjes ook even gelezen ….Hele week andere dingen gedaan/moeten doen …en dan kom je niet zo toe aan de computer ….Nu even een weekend de hort op ….
    Jij ook een fijn weekend
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

