Zwijmelen op zaterdag.

Deze zaterdag is al bijna voorbij, en bedenk ineens dat ik nog moet “zwijmelen”. Nou ja “moet”, niks moet maar het mag.
Ben vandaag nogal bezig geweest met Johan en mij samen: wat hij deed, wat wij samen deden, nou ja, zoveel wat er dan voorbij komt.
Vorig jaar na mijn zware ziekte, toen ik weer wat aan het opkrabbelen was, speelde hij, om mij te plagen, bijna dagelijks het volgende lied op het orgel, en dan zong hij er ook nog bij…….
Nou, meestal vond ik dit niet leuk, maar mens, wat wou ik graag dat hij dat nog eens speelde.


Een lied van Max van Praag.

Lieveling, we worden oud, hoor
Kijk eens naar mijn grijze haar
Neen, schud daar nu niet je hoofd voor
’k Zie er elke dag een paar

Langzaamaan verdwijnt de levenslach
Langzaamaan komt d’ oude dag
Zilveren draden tussen het goud
Ja, mijn schat, we worden oud

Ja, mijn vrouwtje, je hebt gelijk, hoor
’t Leven was niet enkel zon
Maar ons harte werd er rijk door
En die rijkdom overwon

En al komt het zilver tussen het goud
Jij wordt voor mij nimmer oud
’k Zie jou altijd voor mijn geest
Zo je vroeger bent geweest

Altijd zul je voor mij blijven
’t Meisje met het gouden haar
Dat portret zit diep in ’t harte
Kind, laat nu die traantjes maar

Ja, toen we elkaar leerden kennen was ik heel blond. Misschien vandaar?

12 thoughts on “Zwijmelen op zaterdag.

  1. Hoe moeilijk het werkelijk moet zijn kan ik me niet voorstellen natuurlijk maar ik zie wel hoe dapper je het probeert en volgens mij lukt het aardig! Daar neem ik dan weer mijn pet voor af, nou ja spreekwoordelijk dan want zoals je weet heb ik altijd een kaal hoofd.

    -x-

  2. Je pas wat je mist als het er niet meer is. Johan was een tikkie een ondeugd begrijp ik. Heerlijk is dat. Hij worstelde met zijn gezondheid maar het gevoel voor humor bleef onaangetast. Koester je herinneringen Corry.
    Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe het voor je moet zijn zonder je maatje.

    • Dankjewel Eveline voor de lieve reactie. Ik heb me altijd geprobeerd voor te stellen hoe het zou zijn als je geliefde wegvalt. Als jij dat ook doet: hou er maar mee op, want het is heel anders als wat je je altijd voorstelt. Kan het ook niet beschrijven, maar naarmate het overlijden verder achter je ligt, wordt het gemis steeds groter. Maar dan geef ik me een virtuele schop onder de kont en dan gaat het weer.
      Fijne zondag gewenst. Ik heb zometeen feest in Kasteel Nienoord, want dochter is morgen 25 jaar getrouwd.

  3. Het leven zit vol contrasten, daar word je steeds meer mee geconfronteerd naarmate je ouder wordt, heb ik gemerkt. Ik ben al gestopt met denken hoe het zal zijn als… We proberen te genieten binnen de marges die ons gegeven zijn. Ik wens je sterkte in je verdriet en het genieten van de fijne dingen die er zijn!

  4. Met dit lied moet je wel huilen, het zegt zo veel, ook al hou je helemaal niet van zo’n smartlap, de tekst spreekt een waarheid als een koe. Net wat voor Johan! Kan me je verdriet heel goed voorstellen, sterkte hoor.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

