Zwijmelen op zaterdag

Een paar weken geleden ben ik ook eens aan het zwijmelen geweest op zaterdag.
Ga vandaag weer iets plaatsen. Ik was namelijk afgelopen week bezig om de muziekstukken van Johan uit te zoeken en te bedenken wat ik er mee moet doen. Veel was al weggegeven, maar er was best nog wat over. Tja, en dan kom je een stuk tegen, dat wij ooit op een koor zongen, en dat Johan vaak speelde: Panis Angelicus.
De hele week speelde dat maar door mijn hoofd. Vandaar deze keuze.

Op Youtube kom je de wereld uitvoeringen tegen, zoveel dat je niet weet wat je moet plaatsen. Heel mooi is de uitvoering van het Kings College Choir uit Cambridge. Ook Andre Rieu is geweldig, en wat dacht je van Andrea Bocceli.
Uiteindelijk koos ik voor onderstaande uitvoering. Een heel bijzonder duo.
Afijn: kijk en luister.

Tekst + vertaling:

Panis angelicus (brood van de engelen)
fit panis hominum (wordt het brood van mensen;)
dat panis caelicus (het brood van de hemel maakt)
figuris terminum (een einde aan de schaduwen;)
O res mirabilis: (O, groot wonder)
manducat Dominum (dienaren, arm en nederig)
pauper, servus et humilis (nuttigen hun Heer)

Voor meer zwijmelen kijk bij Marja

Muziekkeuzes van diverse bloggers. Heel verscheiden.

14 thoughts on “Zwijmelen op zaterdag

    • Gelukkig heb je tussendoor toch nog wel eens geademd……..
      Bij het uitzoeken van een passende uitvoering, heb ik heerlijk meegezongen. Bij het koor zong ik eerste sopraan, en dan is het zo heerlijk, om zo’n prachtig lied mee te kunnen “galmen”. Dankjewel voor je reactie.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

