Paleis Het Loo

Gisteren ben ik op uitnodiging van Melody een dagje met haar uit geweest voor een bezoek aan Paleis Het Loo in Apeldoorn. 2 vrienden van haar: Anita en Niels waren ook mee. Hartstikke gezellig. Heb bijzonder genoten, de hele route door het paleis achter de rollator volbracht, daarna nog een poosje in de schitterende tuin rondgekeken. Daarbij moet ik bekennen, dat ik dat park hoofdzakelijk vanaf mijn zitplaats op de rollator heb aanschouwd. Kon nog net “pap” zeggen, maar allengs werd de vermoeidheid wat minder en heb ik nog een paar foto’s kunnen maken.
Zoals deze:

bezoek dak
De 3 mensen links zijn mijn medereisgenoten. Zie nu, dat Niels niet zichtbaar is. Geeft niet, ’t is maar een indruk. Zij durfden het aan de trappen te nemen naar het dakterras. Zie HIER het verslag van Melody. Als je bij haar (ook) op HIER klikt ga je naar de foto’s die zij en Niels gemaakt hebben. Met natuurlijk prachtige plaatjes van de tuin.

Onderstaande foto is door mij gemaakt.

toegang tuin

En dan heb ik ook nog een opname gemaakt van een prachtige bloem:

mooie bloemen

Een bezoek aan zo’n gebouw, waarbij je je voorstelt hoe de mensen daar vroeger woonden, in die donkere ruimtes, letterlijk omringd door je voorgeslacht, doet je beseffen, dat je heel blij mag zijn met je eigen, al dan niet, nederige stulpje. Daar kan alle pracht en praal van de wereld niet tegenop.

Tot slot nog een foto van de werkkamer van Koningin Wilhelmina. Op het bureau zie je een Dalarna-paardje en een beeldje van een ijsvogel (goed kijken!).

werkkamer Wilhelmina

Kijk ook eens op de site van het paleis Op de site kun je ook zien op welke tijden het dak te beklimmen is.

Wie het nog niet weet: als je klikt op de foto’s krijg je ze groter te zien…….

8 thoughts on “Paleis Het Loo

  1. Het was misschien een beetje vermoeiend, maar wel de moeite waard Corry, ik heb er vlakbij gewoond, op de Loolaan in Apeldoorn. Melody heeft een fraaie serie foto’s gemaakt hoor, een lust om te bekijken. De foto’s die jij gemaakt hebt, mogen er ook zijn hoor, vooral van de bloemen.
    Groetjes, Edward.

  2. Vermoeiend en zeer de moeite waard evengoed, was het zeker! Mooi dat jouw camera even deed wat er van hem verlangd werd en jij ook mooie plaatjes kon schieten.
    Dank voor het teruglinken natuurlijk ook, maar vooral voor je gezelschap gedurende de dag, jij bent niet de enige die genoten heeft😉

  3. Mooi verslag van een fijn dagje samen met Mel en aanhang. Mooie foto’s ook. Ik herken de ze want ik ben er één keer geweest. Mijn dochter was toen twee jaar en we hadden daar in de buurt vakantie. Goh, alweer 28 jaar geleden. De tijd vliegt. Fijn, dat je zo’n leuke dag had, Corry. Het is je zo gegund na al die narigheden.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

