Opruimen geslaagd

Zaterdag was er een hele delegatie uit Veendam, die (vooral) de garage en een deel van de tuin opgeruimd hebben. De tuin betekent niet het groen, maar allerlei gereedschappen etc dat daar door Johan opgeslagen is. Ook een van de buren liet zich niet onbetuigd, waarbij weer eens bewezen werd, dat een goede buur beter is dan een verre vriend. Zó fijn zulke buren!
Ook in huis is veel uitgezocht en opgeruimd. Ze hadden mij er liever niet bij, en ik ben met zoonlief naar schoonzus in Almelo geweest om haar een fotoalbum te brengen. Zoon had namelijk (op haar verzoek) foto’s gemaakt van het afscheid van mijn jongste broer.
Toen we in de namiddag thuis kwamen kon ik mijn ogen bijna niet geloven. Tjonge, wat is er een werk verzet. Een hele bouwcontainer van 10 kuub was barstensvol. Ik was er eigenlijk blij en verdrietig van. Het is toch weer een stuk van mijn leven samen met Johan dat zo ongeveer als oud vuil weggedaan is. Ik weet het: het moet gebeuren, maar oei, wat doet dat zeer.
Eten van de chinees gehaald en daar gezellig samen van genoten.

Gisteren (zondag) kwam Melody
mij om een uur of negen ophalen om samen naar de kerkdienst in de Koepelkerk te gaan. Er ging een goede kennis van haar voor, en daarom wilde ze wel eens in Smilde naar de kerk. Na afloop even samen een kopje koffie gedronken waarna Melody weer huiswaarts ging. Ik kon heerlijk gaan uitrusten want de zaterdag heeft me toch wel de nodige energie gekost. M.a.w.: bekaf.

Voor de lekkere trek heb ik meestal wat (mini) ijsjes in de vriezer, en gisteravond had ik wel zin in zo’n ding.

Magnum Mini

Heerlijk van gesmikkeld, maar gek…. het ijs was heel zacht. Vreemd, dus maar eens even de vriezer bekeken, en die was uit! Raar, wat is er aan de hand? Nou, de stekker was er, per ongeluk, uitgetrokken tijdens de opruimingswerkzaamheden. Maar goed, dat ik de kast niet eerder los heb gehad, want nu was alles nog bevroren. Gauw weer aangesloten dus. En hopen dat het nog goed komt.
We zien wel.
De harde werkers heb ik beloond met een bos zonnebloemen, met hartelijk dank voor hun bijdrage.

zonnebloemen

11 thoughts on “Opruimen geslaagd

  1. Een mens verzameld heel wat in zn leven Cor en inderdaad soms moet er flink de bezem door.
    En zo te horen is dat bij jou wel gebeurd !!!!
    10 kub pfffff dat is een hoop !!
    Maar geeft ook een hoop ruimte !

    Ik heb altijd wat problemen met die mini ijsjes ….ik heb er aan 1 noooooot genoeg 😇

    • Nou Ria, als ik het huis verkoop, en ergens anders veel kleiner ga wonen, zal er vast nog wel eens zo’n bouwbak moeten komen. Als je aan een ijsje nooit genoeg hebt, neem je er gewoon 2. Voor mij is zo’n mini geval net goed.

  2. Fijn dat er mensen zijn die dit voor je willen doen. Zelf begin je al gauw met een herinnering hieraan en een verhaal over dat, zodat er van wegdoen vaak niks komt. Andere mensen zijn vaak wat rigoreuzer en soms is dat nodig! Het geeft inderdaad ruimte, zowel in de schuur als in je hoofd .
    Sterkte met alles!

  3. Ja, dat zal best pittig voor je geweest zijn, om al die spullen in als oud vuil in een bouwcontainer te zien liggen, maar weet je het is materiaal en al jou herinneringen die blijven bij je. Hoop dat je ondertussen weer een beetje bent bijgekomen.

  4. Wat fijn dat er mensen in uw omgeving zijn die hebben willen helpen.
    Kan mij heel goed het gevoel voorstellen als alle spullen klaar liggen om weggedaan te worden.
    Een stukje dat afgesloten kan worden. Ben het helemaal met Eveline eens. Hoewel aan bepaalde spullen toch ook weer een emotie hangt.

  5. Zoveel had hij dus. En nu is het weg. Misschien het beste zo. Maar inderdaad, je kan er maar beter niet bij geweest zijn. Toen ik het las dacht ik: moet ik niet eens wat boeken gaan opruimen? Wat moeten twee nauwelijks lezende kinderen met 4000 literatuurboeken? Maar ja, zo oud ben ik toch nog niet en om ze nu al weg te doen. Ik denk er nog maar even niet aan.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

