Thursday Challenge Thema: Practical

Raar thema: Practical. Uitleg van de bedenker is: Anything tool or thing that you might use most days.

Wat ik per dag het meest gebrui is toch wel “gereedschap” om het dagelijkse eten klaar te manken. Vind ik geen leuk idee.
Ik heb een plaatje opgezocht op het www van een stuk gereedschap dat mijn schoonvader vaak gebruikte (vertelde Johan): een trappenmakersschaaf. Dat apparaat staat hier bij mij thuis (erfenis, he?), maar wat moet ik er mee? Zo is er ook nog een blokschaaf en een heel lange schaaf van schoonpa hier. Zal de familie eens vragen wie er belang bij heeft.

houten reeschaaf 10-7-2014

Dit is een z.g. houten reeschaaf. Deze foto komt van museumrotterdam

trappenmakerschaaf 10-7-2014

En dit is een trappenmakersschaaf. Foto van Bedrijfshistorierotterdam

Te zien is, dat beide apparaten veelvuldig gebruikt zijn. Ook Johan heeft er wel mee gewerkt. (Mooi oud is niet lelijk)

8 thoughts on “Thursday Challenge Thema: Practical

  1. Mooi spul….die oude gereedschappen …Daar kan je vast iemand heel blij mee maken !
    Komende tijd zal ik weinig online zijn ( trage verbinding op de camping )
    En uitrusten ?..haha …in de vakantie willen ze ook logeren in de caravan ….dus er komen geregeld kleinkinderen slapen/logeren
    Fijne zomer …groeten Sophia

  2. Hari OM
    Old definitely is NOT ugly Corry – these are a delight not just for their use but for their quality and the obvious care with which the worker/s have kept them. Delightful offering for our practical theme! YAM xx

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

