24-uurs ecg (holteronderzoek)

Vanmiddag was ik weer eens in het Wilhelminaziekenhuis in Assen. Er is een echo gemaakt van mijn hart, waarna er een recordertje geplaatst is, dat via draden verbonden is met plakkers (electroden) op mijn borst. Dat recordertje zit in een “tasje”, dat om mijn nek hangt. 24 uur moet ik daar mee rondlopen, slapen, allerlei dingen doen, die ik normaal ook doe. Intussen wordt er van mij verwacht, dat ik een soort dagboekje bijhoud, om te vertellen wat ik zoal uitspook. En daarbij moet echt alles genoteerd worden: toiletbezoek, eten klaarmaken, kopje koffie en/of thee drinken, nou ja, noem maar op. En medicijngebruik natuurlijk (hoe laat, hoeveel, etc).
(Zie hier als je er meer over wilt weten).
Dit onderzoek is omdat ik een paar weken geleden gevallen ben, waar ik eigenlijk niet van weet, hoe of waarom dat gebeurde. D.m.v. dit onderzoek krijgt de arts informatie over evt hartritmestoornissen of een zuurstoftekort van de hartspier. Ben benieuwd hoe het slapen vannacht gaat.
Morgenmiddag weer naar cardiologie om het “kastje” in te leveren, waarna de geregistreerde gegevens verwerkt en geanalyseerd worden. Volgende week uitslag.

Geef mij kalmte om te aanvaarden
wat ik niet kan veranderen
moed om te veranderen
wat ik kan veranderen
en wijsheid om tussen deze twee
onderscheid te maken

(gedicht gevonden op http://www.hartenvaatgroep.nl)

    DIT IS DE 1000STE BLOG, DAT IK GEPLAATST HEB!!! WOW!!

10 thoughts on “24-uurs ecg (holteronderzoek)

  1. Ik hoop dat je wat hebt geslapen deze afgelopen nacht …want t geeft toch beperkingen …Heel werk om alles bij te houden wat je doet …Ik hoop dat ze er wat op kunnen zien want je wilt toch weten waarom he ….
    Zo ….1000 ste blog ..dat is een heel dik boek Corry!!
    Sterkte….Groeten Sophia

  2. Update: heb goed geslapen vannacht. Vanmiddag weer naar het ziekenhuis in Assen, waar ik het kastje, met mijn “dagboek” ingeleverd heb. Volgende week maar weer eens WZA-waarts, om te horen of er iets gevonden is. Je hoort nog!

  3. Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Hulde en nog minimaal 1000 erbij. 10.000 mag ook.
    Ik heb ook eens zo’n kastje gehad. Gelukkig hoefde ik niet alles op te schrijven. Dat lijkt me een heel gedoe. Dat was 20 jaar geleden. Ik had toen hartritmestoornissen. Nu nog steeds maar het wordt nooit erger.
    Hopelijk krijg jij een positieve uitslag.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

