Drukke, intense week

Deze week begon op zaterdag 10 mei, toen ik bericht kreeg, dat mijn jongste broer overleden is. Hij was heel lang ziek, had voortdurend pijn, was heel benauwd en zat al zo’n jaar of twee aan de zuurstof.
Er is een uitdrukking: “Hij is verlost, God heeft hem welgedaan”, en zo voelt het ook en zo ís het ook.
Zondag hebben we met alle broers en zussen afscheid van hem genomen, en wat zag hij er vredig uit. Klinkt gek, maar ik werd helemaal blij voor hem. Maar wat blijft is het grote verdriet en gemis, voor mijn schoonzus, de kinderen, en voor ons als familie.

Morgen, donderdag 15 mei, is de dankdienst voor zijn leven en wordt hij daarna naar de begraafplaats in Almelo gebracht.

Maandagmorgen moest ik meteen de oogarts bellen, want ik had daar een afspraak op die donderdag. Kon gelukkig verplaatst worden, en nog wel naar voren, namelijk dinsdagmiddag. Daar hoorde ik, dat de staaroperatie voor het tweede oog a.s. dinsdag zal plaatsvinden.
Maar tussendoor op vrijdag nog naar de cardioloog, op zaterdag naar de verjaardag van een a.s. schoonkleinzoon. Maandag beginnen met ogen druppelen en dan dinsdag dus “onder ’t mes”. Dan zal er woensdag wel een controle-bezoek bij de oogarts zijn.
Enh zo is dit dan wel een heel drukke week. Mooi dat de zondag er als rustdag tussen zit.

in-memoriam

LUDIE
1958 – 2014

14 thoughts on “Drukke, intense week

  1. Ja dat is dan wel een erge emotionele week. “Hij is verlost, God heeft hem welgedaan” begrijp ik goed …maar inderdaad …t gemis is er wel . Sterkte voor jullie allemaal en helemaal voor morgen .
    Fijn dat je andere ook nu ook snel geholpen wordt….hopenlijk kijk je straks dan een stuk beter …Dan ook andere glazen he .
    Sterkte ook bij de cardioloog.
    Groeten Sophia

  2. Gecondoleerd met wederom een verlies! Eigenlijk schrik ik van zijn geboortejaar, jonger dan dat ik ben ………..
    Dat dubbele gevoel is zo herkenbaar, dankbaar dat hij uit zijn lijden verlost is, maar intens verdrietig omdat jij hem hier nooit meer zal zien.
    Denk aan jezelf, zeker in zo´n drukke week Corry …….. hoop dat je toch nog even tijd kunt nemen, als het verdriet je vastpakt op de onverwachte momenten.

  3. Gecondoleerd Corry. Het is altijd moeilijk maar het is ook goed dat er een einde aan het lijden komt.
    Veel sterkte de komende dagen. Het wordt even moeilijk maar na de operatie ga je een stuk beter kunnen zien (ik hoor het van anderen die ook zo’n operatie hadden).

  4. Ik lees net bij Melody dat je alweer een familielid bent verloren. Gecondoleerd, meisje. Je krijgt wel erg veel op je bordje. Gaat het wel goed met je ogen inmiddels? Ik hoop dat je net als Robbert en ik heel blij bent met je beide kunstlenzen. Voor ons is die bewolking gelukkig al jaren geleden opgeklaard. Sterkte met alles!

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

