Koningsdag: de vlag hijsen.

Heel emotioneel moment vanmorgen. Wij hebben een nogal hoge vlaggenstok, door Johan zelf gemaakt, en daarbij een grote vlag en wimpel gekocht.
Op 30 april (Koninginnedag) werd die vlag met wimpel altijd door ons samen gehesen. Vanmorgen stapte ik vol goede moed met, letterlijk vlag en wimpel, naar de mast, waarna ik wel een kwartier de constructie, die Johan gemaakt had, heb staan bestuderen. Helaas kwam ik er niet uit. Tja, dan voel je je ineens weer helemaal alleen, compleet met dikke tranen. Heb me maar even laten gaan.
Maar voelt niet goed dat er geen vlag buiten is. Gelukkig had ik de vlag nog, die we eerder altijd in een houder aan het huis hadden. Alleen is de houder er niet meer. Heb nu de vlag maar in het zand in de tuin geduwd. Toch feest, hoewel we bij die vlag geen wimpel meer hebben.

vlag in top

Ik had niet gedacht, dat zo’n simpele handeling zo’n impact zou hebben.

6 thoughts on “Koningsdag: de vlag hijsen.

  1. Corry soms zijn het de kleine dingen die het doen en is het ineens door iets kleins dat je weer met je neus op de feiten word gedrukt.Ik hoop dat je toch nog hebt genoten van deze dag al miste de wimpel………..die heb je wel verdiend omdat je je er zo dapper doorheen probeert te slaan.

  2. Inderdaad. Het zijn vaak de simpelste en kleinste dingen in het leven die je er aan doen herinneren. De steek van verdriet, het gemis.
    Ik hoop dat u toch een mooie dag heeft gehad. Het weer werkte vandaag in ieder geval wel mee. Hoewel de zon zich af en toe verstopte achter een paar wolken.

  3. Ja en dan is het gemis opeens weer heel erg ….Groot gelijk dat je je even hebt laten gaan …En dan blijft het de hele dag bij je he …Je hebt t mooi opgelost maar t blijft dan surrogaat he .
    Ik hoop dat je ondanks alles toch wel van de dag hebt genoten …..
    Voor nu een fijne week hoor
    Groeten Sophia

  4. Aj, wat jammer van die vlag. En al die gedachten. Dat moet zwaar voor je zijn geweest. Maar je kwam wel met een mooi alternatief. En komt binnenkort hopelijk wel iemand even uitleggen hoe dat werkt met die mast.

  5. Wat goed dat je je gewoon even hebt laten gaan en daarna een alternatief hebt verzonnen.
    En ja, het zijn vaak de hele gewone handelingen waarin je een geliefde dan opeens heel erg mist!

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

