Update staaroperatie

Dinsdag geopereerd, woensdag controle door de oogarts. Ziet er heel goed uit, maar moet nog wel plm 3 weken dagelijks druppelen. Eerste week 3 x per dag, daarna 2 weken 2 x per dag. Thuiszorg komt dus dagelijks bij mij over de vloer. ’s Morgens al vroeg: 8 uur. Dat is dus vroeg opstaan, en nog vroeger als ik eerst even wil douchen. Mijn elastische kousen worden namelijk ook door hen aangetrokken, en dan kun je niet meer lekker onder de douche. Geeft op zich niks, want “vroeger” wasten we ons ook bij de wastafel, oh nee, bij de gootsteen, en dan vrijdagsavonds in de zinken teil. Achter elkaar aan, tot ik (oudste van ’t spul) in de puberteit kwam, en ging ik niet meer voor de kachel in de teil, maar naar het badhuis, dat er inmiddels was in Nijverdal. Het rook er altijd naar lysol, weet ik nog. En je moest keurig op je beurt wachten. Soms heel lang, maar ik kan me herinneren dat het soms wel erg gezellig was.

Terug naar mijn ogen. Het glas voor het geopereerde oog had een sterkte van – 9,75, is volgens de oogarts nu terug naar plm -3. En echt, ik kan het merken, dat ik veel beter zie, zelfs zonder bril. Maar het andere oog heeft – 8,5 en de coördinatie is dus een beetje zoek. Je wordt erg onzeker, omdat je niet helder ziet. Afijn, even door alles heen bijten, en dan is de volgende aan de beurt.
Tot zover dit medisch bulletin.

Ik wens iedereen …..

fijne paasdagen

6 thoughts on “Update staaroperatie

  1. Dat is lastig Corry,misschien dat je een glas uit je bril moet laten halen van de kant waar je nu beter mee ziet.Want ja als je andere oog ook ‘klaar’is moet je toch aan andere glazen.

    Wens je in ieder geval fijne dagen.

    • Dieneke: ik heb voor het geopereerde oog nu een “vensterglas”, maar dat is eigenlijk nog lastiger. Het gekke is, dat ik nu zonder bril nog het beste zie, alleen heb ik dan op links een soort grijze vlek. Afijn, zal me ook hier wel weer doorheen slaan (hoop ik).

  2. Jij ook hele fijne paasdagen. En ja, als je zicht veranderd, word je daar even onzeker van, logisch toch? Accepteer het maar even, en als straks je andere oog ook gedaan is, gaat dat vanzelf weer over🙂

  3. Fijn dat je nu met t geopereerde oog veel beter ziet …Geeft hoop voor t volgende oog he .
    Is het je verder wel meegevallen ? Ik hoop dat je snel aan t andere oog geholpen kan worden …Van de meeste hoor ik dat je dan pas weer een andere bril kan .
    Sterkte hoor
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

