Fijne vakantie gehad met de Zonnebloem

Van maandag 7 april t/m zaterdag 12 april ben ik in Noord-Brabant geweest. Een vakantie met de Zonnebloem.
We logeerden in Hotel De Postelhoef in Luyksgestel.

postelhoef

Een paar fijne dagen gehad. Miste Johan (soms) wel heel erg, maar ben wel blij dat ik er even uit ben geweest.

Maandagmorgen werd ik om half elf met een taxibusje opgehaald. Via Hoogeveen, waar nog 2 personen opgehaald werden reden we Brabantwaarts. Het werd een lange rit. Onderweg een kwartiertje gestopt om even de benen te strekken en een kopje koffie te drinken. Verderop moest er getankt worden, anders kon de chauffeur nooit weer in Drente/Groningen terugkomen. Al met al was het plm. kwart voor drie toen we in ons tijdelijke verblijf aankwamen. Alle andere gasten en vrijwilligers waren er al, en ze waren blij ons te zien. Natuurlijk eerst een kopje koffie en/of thee, en daarna naar de voor mij gereserveerde kamer, waar de bagage al op mij stond te wachten.
Bij de Zonnebloem krijg je een vrijwilliger toegewezen, die je de hele week begeleidt, helpt bij het uitpakken van de bagage, helpt bij het wassen, elastische kousen aandoen, en nog veel meer. Ben lekker verwend. Klasse!

Dit logje ben ik zondag 13 april begonnen. Daarna maandag een stuk, en nu, dinsdag 15 april sluit ik dit even af, met de belofte van “wordt vervolgd”.

Vanmorgen heb ik een staaroperatie gehad, wat heel irritant werkt. Het behandelde oog is afgeplakt, en met het andere oog zie ik bijna niks, want de bril past niet. Wetende dat mijn glas de sterkte – 8,5 heeft, kun je nagaan, dat ik e.e.a. erg vervelend vind. Overigens is de operatie geslaagd.
Afijn, later meer.

Dinsdag was er een excursie naar de Beekse Bergen

10 thoughts on “Fijne vakantie gehad met de Zonnebloem

  1. Wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad !…Ja dat is inderdaad een heel eind rijden zo naar Brabant.
    Nu dus al geholpen aan je oog….lastig dat je nu bijna niets ziet ….Sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat en je je bril weer op kunt
    Groetjes Sophia

  2. Nou Corry, dan complimenteer ik je met dit blogje want als je dat onder die omstandigheden hebt moeten tikken (althans dat laatste deel) dan verdien je dat. Ik wens je een goed herstel en straks kun je weer een stuk beter zien. Ik sprak laatst iemand die er ook aan was geopereerd en die zei: een openbaring…veel meer licht en kleur. Dat wens ik je ook toe.
    En ik zie uit naar het vervolglogje.

  3. er gebeurt ook wel heel veel in zeer korte tijd nu he? Je moet tempo maken om het bij te benen maarrr dat kun jij! En wat zul je straks (26 mei) in Emmen veel zien joh! Wauw!v😉

  4. Fijn dat je mee bent geweest met de Zonnebloem. Hopelijk herstel je snel van de staaroperaties en kun je genieten van alles om je heen. Vervelend dat de wereld nu nog even waziger voor je is.
    Fijne Pasen,

  5. Ik moet eigenlijk heel wat inhalen hier Corry, ik blog te weinig de laatste maanden.
    Maar goed te kezen dat je een fijne week hebt gehad bij of met de Zonnebloem.
    Sterkte met je oog !

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

