Ben nog lang niet “uitgedokterd”

Na alle ellende en ziektes van de afgelopen jaren was ik mooi aan het “omhoog klauteren”. Ik zal altijd problemen met mijn hart houden, raak je aan gewend, maar is niet fijn.
Nu heb ik al een paar weken veel last van jicht. Ontstaat doordat er teveel urinezuur zich ophoopt in het bloed. Daardoor vormen zich kristallen, die zich hechten aan gewrichten. Zoek maar eens op internet als je dit interresseert. Kan vertellen, dat het smerig pijn doet. Krijg er medicijnen voor, die er weer voor zorgen, dat ik een constante race naar het toilet maak. Tja, je bent blij, dat de pijn minder wordt, en dan neem je dat andere maar voor lief (je kunt niet anders).
Afgelopen jaar heb ik 2 keer een nieuwe bril moeten aanschaffen, omdat mijn ogen snel achteruit gingen. De laatste was in november 2013. Maar helaas, weer zie ik veel slechter, kan ondertiteling niet meer lezen, tijdens autorijden lijkt het of er een soort vlies over mijn ogen zit. Je schuift dit eerst op het medicijngebruik van de afgelopen jaren, maar of dat echt zo is? Ik heb me via de huisarts maar eens laten doorverwijzen naar de oogarts. Gisteren daar geweest, en wat blijkt? Heb ik last van staar, die eigenlijk snel verholpen moet worden (via operatie), want staar is niet te genezen, wordt alleen maar erger.
Om een lang verhaal kort te maken: op 15 april zal ik eerst aan het slechtste oog (-12) geholpen worden, en dan enkele weken later aan het andere oog. Zie er als een berg tegenop, maar berichten van mensen die zo’n operatie ook hebben gehad stemmen eigenlijk allen maar hoopvol.
Gelukkig heb ik veel lieve mensen om mij heen, die mij na de operatie zullen opvangen.

Eigenlijk is dit een soort medische update……

8 thoughts on “Ben nog lang niet “uitgedokterd”

  1. Joop heeft het een paar jaar geleden ook moeten laten doen aan beide ogen en hij vond het een ‘makkie’ …. ik ken meerderen die het hebben moeten laten doen en nog van niemand gehoord dat t tegen is gevallen.
    Kortom, komt helemaal goed, en wat Marja al zegt, er zal een wereld voor je opengaan, Ik kherinner me ook hoe Joop meermalen iets zei in de trant van ‘goh waar is mijn zonnebril…. goh, dat kan ik lezen, goh wat zie ik goed etc ….

  2. Wat ik hoor van mensen die geholpen zijn aan staar is alleen maar positief ! Ze zeggen allemaal …Dat had ik eerder moeten laten doen ….Dus zal dat ook wel voor jou zo zijn hoor . Dus nu nog even doormodderen tot 15 april ….Sterkte hoor .
    Fijne dag Groeten Sophia

  3. Nou, zo te lezen houd jou lichaam je wel bezig zeg …….. phoe! En jicht? Ik weet wat het is …… heel naar!! Vegetarisch eten kan er wel tegen helpen, al is dat ook weer niet voor iedereen van toepassing, en geen rode wijn (helaas).

  4. Dat jicht erge pijnlijk is weet ik van mijn moeder. Zij probeert er ook met het eten rekening mee te houden, maar dat valt ook niet altijd mee. Staar heeft zij ook gehad, de ingreep viel haar erg mee. Toch kan ik mij voorstellen dat je er tegenop ziet. Veel sterkte alvast. Lieve groet,

  5. Ach Corry, het zit jou niet mee. Wat sneu vind ik dat toch. Maar je gaat dapper voorwaarts zo te lezen. Als ik in je buurt zou wonen had ik een pannetje penne gebracht. Ik wens je alle sterkte.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

