Een weekje “op vakantie”.

Mijn broer organiseert vakantiereizen, waarbij extra hulp kan worden geboden aan mensen, die sommige dingen niet zelf (meer) kunnen. Zo zou er in juli een 6-daagse reis naar het Zwarte Woud gaan. Ik wilde wel mee, omdat ik dan broer en schoonzus kende. Wie er dan verder nog mee ging, wachtte ik maar af. Nou, dat hoeft niet meer, want er was niet genoeg animo, dus de reis gaat niet door. Helaas…..
Aangezien broer en schoonzus heel geregeld als vrijwilliger meegaan met een reis van de Zonnebloem, ried hij mij aan te proberen met die organisatie een weekje op reis te gaan. Dus: reisgids aangevraagd, zoeken naar een reisdoel, niet te lang (6 dagen is al mooi zo’n eerste keer in m’n eentje) en toen het formulier ingevuld. Je wilt niet weten wat ze allemaal willen weten, logisch natuurlijk, maar het maakte wel, dat ik dacht lang niet slecht genoeg te zijn om mee te kunnen.
Afijn: niet geschoten is altijd mis, dus versturen dat papier.
Vandaag bericht gehad, dat ik voor een vakantie verwacht wordt.
En weet je, enerzijds heb ik er best wel zin in. Na al die nare maanden er even helemaal op uit, maar aan de andere kant zie ik er ook best wel tegenop. Maar ik heb nog eventjes om aan het idee te wennen. Ik ga er gewoon voor.

11 thoughts on “Een weekje “op vakantie”.

  1. Nou joh! Wat ontzettend leuk voor je! Ik weet zeker dat je het heel erg naar je zin zult gaan hebben. Heb 25 jaar als vrijwilliger bij de Zonnebloem gewerkt en die bootreisjes waren altijd verreweg het leukst, (ook fysiek het zwaarst voor mij als vrijwilliger, vandaar dat ik het niet meer doe).

    IK wens je heeeeeeel veeeeeeeel plezier, ben superblij voor je!! Het is je van harte gegund!

  2. Wat fijn Corry en wat knap van je om dit te gaan doen !! Heel fijn om er even uit te zijn !!Ik ben benieuwd waar je naar toe gaat en wanneer …Leuk iets om naar uit te kijken !! Voor nu een fijn weekend hoor
    Groeten Sophia

  3. Logisch toch, dat je er ook wat tegenop ziet. Voor het eerst alleen, het is een grote stap. Als je samen bent maakt het niet zo uit of er een klik is met andere mensen, want je hebt elkaar. Nu is dat anders, en je bent geen moeilijk mens in de omgang (wat ik heb meegemaakt), maar er moet wel een klik zijn om het 6 dagen met elkaar leuk te hebben.
    Aan de andere kant, ook weer een uitdaging, nieuwe mensen ontmoeten in een andere omgeving.
    Ik vind je een kanjer, dat je nu al die stap zet en hoop oprecht dat je heel enthousiast terug gaat komen🙂

  4. Ik vind het heel dapper dat u zich opgegeven heeft om alleen de reis te maken.
    U heeft nog even om aan het idee te wennen. Het komt vast goed!!
    Mijn Oma ging ook ieder jaar met de Zonnebloem op vakantie en had het reuze naar haar zin.

  5. Corry, dat je deze uitdaging aangaat vind ik ontzettend goed, knap en dapper van je en dat je er toch ook wel wat tegenop ziet is meer dan logisch hoor…maar je gaat zo ook weer nieuwe mensen ontmoeten en jij bent zelf een gezellig open mens, dus het gaat vast en zeker een heel erg mooie en fijne vakantie worden.
    …Johan zal in gedachten zeker bij je zijn…
    Alvast een hele fijne week toegewenst en heel veel plezier.
    Liefsss Hanny

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

