Thursday Challenge Thema: Boeken

“Boeken” (Bibliotheek, School, Oud, Agenda’s, Notitieboeken…)

Keus genoeg dus. Welke zal ik eens nemen? Ik kies de volgende: een foto gemaakt tijdens een boekenmarkt in De Koepelkerk in Smilde.

MEDION DIGITAL CAMERA

Kan ik meteen even reclame maken voor de boekenmarkt die a.s. zaterdag (15 febr.) gehouden gaat worden. Welkom van 9.30 – 14.00 uur. De boeken zijn gesorteerd op onderwerp of alfabet. Op de gaanderij staan ze op kopers te wachten, terwijl beneden in de kerk “bijzondere boeken” uitgestald zijn.
Ook zijn daar puzzels, kinderspeelgoed, bloemstukken etc te koop. En wat voor de inwendige mens: koffie, thee enz. Tussen de middag is er snert.
Dus: lees je graag, wil je de kerk wel eens van binnen bekijken: kom dan zaterdag naar Smilde.

14 thoughts on “Thursday Challenge Thema: Boeken

  1. ik heb om 10.00 zaterdagochtend een (online) foto-webinair… ik weet niet hoelang dat duurt maar als er nog tijd over is komen Joop en ik wel ff een bakkie snert halen 😉
    Voor de boeken hoeven we t niet te doen, de kerk kennen we al van binnen maar goede snert slaan we nooit af 😉

  2. Wat jammer dat het zo ver weg is, anders was ik graag gekomen. Zonder auto is t nu eenmaal haast ondoenlijk. Maar voor een goed boek ben ik altijd wel te porren! 🙂

    • @Gattina: it’s not a library, but a place where you can buy second hand books. The earnings are for the church. That church is from about 1782, so very old, and needs many reparations.

    • De boekenmarkt is elk jaar in februari. Ik meen de 3e zaterdag van die maand.
      Bovendien in juli tijdens de fiets4daagse als er van alles georganiseerd wordt i.v.m. stempelpost. Helaas dit jaar niet, maar er komt wel een activiteitendag. Ik weet niet wanneer. Tzt zet ik dat wel op mijn blog.

  3. Een mooie traditie van de koepelkerk. En zo te lezen elk jaar met succes.
    Het is vreemd gesteld met boeken. Door de komst van de moderne media raken boeken uit. Men leest niet meer of men leest digitaal. Het is vermoedelijk de reden dat de bieb waar ik beheerder voor ben (Vereniging voor Parapsychologie) de laatste jaren donaties krijgt van tussen de 10 en 50 boeken per keer. Mensen ruimen boekenkasten op. Het scheelt ruimte en het ontbreken van die prettige boekengeur stoort ze niet. Jammer. Laat mij dan nog maar een ouderwetse lezer zijn die boeken snuift.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

