2014 al 5 dagen oud

….. en wat heb ik alweer wat meegemaakt.
Nieuwjaarsdag: het glas heffen op het leven van Johan met wat buren en onze kinderen en kleinkinderen. Ik vond het heel fijn, om dat o.a. samen met de buren te doen. Immers: we waren het zo gewend dat ze allemaal op de 1e januari kwamen om te proosten op het nieuwe jaar en op de verjaardag van Johan. Ik zag er erg tegenop, maar ben blij dat ik het aangedurfd heb. ’t Was goed.

2 januari: nog wat visite gehad en bijkomen van de nieuwjaarsdrukte. Afwassen, boel opruimen, en dat allemaal met de beperkte energie, die ik heb.

3 januari: afspraak bij de cardioloog in Assen. Heb me prinsheerlijk met de regiotaxi laten brengen. Annette kwam ook in het WZA. Eigenlijk niks nieuws gehoord bij de arts. Mijn hart slaat nog steeds razendsnel (112 p.m.) en dat is vooral de reden van mijn geweldige vermoeidheid. Nog maar weer eens wat medicijnen erbij, en dan moet het hart rustiger worden. Afwachten dus maar weer.

Daarna eerst een kopje koffie en dan samen Nijverdal-waarts (begraafplaats), om Johan een bloemetje te brengen. Gek, je vindt het fijn dat je er even bent, maar je vindt er niks. Johan is daar niet, maar was wel bij ons. (Cryptisch?).
Toen eerst bij de Hema maar weer een kopje koffie met een petit four. Vanaf 16.00 uur kost dat 1 euro. En de koffie is lekker!

Maar weer in de auto, want we gaan nog even door naar het ziekenhuis in Almelo, waar jongste broer verpleegd wordt. Hij heeft de ziekte van Bechterev, waardoor hij knap krom groeit. Daardoor komen de longen in de verdrukking, soms komt er dan een ontsteking bij. Het bezoekuur begon om half zeven en we hebben eerst maar een hapje gegeten. Ik bestelde iets, met een naam, die mij eigenlijk het ergste deed vermoeden: Kapsalon Hawaii. Maar ’t was heerlijk! Maar waarom dat nou Kapsalon genoemd wordt?
Afijn, we zaten daar lekker, gezellig wat praten enzo, en daarna naar de overkant van de weg: het ziekenhuis.
Ook fijn, dat we daar even zijn geweest. Ik heb geconstateerd, dat jongste broer en ik wel zo’n beetje de kneusjes van de familie zijn. Maar ja, moet er toch eentje zijn, he?

Na deze lange dag was ik plm 9 uur thuis, en moest Annette nog weer verder naar Veendam. Het was al met al een goede, maar zeer vermoeiende dag. Gelukkig hoefde ik

……4 januari niet al te veel. Een paar boodschapjes gedaan. Lopend met de rollator naar het centrum (en weer terug). Mens, wat was ik blij, dat ik weer thuis was. Gewoon afgepeigerd. Had dat lopen ook eigenlijk niet moeten doen, maar ’t was zulk lekker weer. En beweging is goed, zei de cardioloog, dus wat doe je dan?

5 januari: zondag. Rustig opstaan, luisteren naar de kerkdienst, kijken naar Songs of Praise, indutten (af en toe). Ja ik heb het gevoel dat ik niet zo moe meer ben.

Maar morgen volgt er weer een hectische dag. Er zullen 3 zeer hoge bomen gekapt worden. En ze beginnen al om een uur of 8. Heb het bed al ingeseind, dat ik vroeg op moet.
Afijn later meer.

8 thoughts on “2014 al 5 dagen oud

  1. Weet je?
    Het verhaal geeft inderdaad aan dat je (te) veel hebt gedaan…. maar tussen de regels lees ik ook je blijdschap en dankbaarheid dat je dit toch allemaal maar ‘even’ doet. Dat had niemand een tijdje terug ooit nog gedacht laat staan verwacht, toch?

    Sommige dagen lijken de 24 uur te weinig, andere dagen lijken ze te veel…. een nieuw ritme vinden na een ingrijpende verandering kost tijd, veelal meer dan we onszelf willen gunnen.

    Komt wel goed {knuffel}

  2. Het was druk hé bij jou.
    Ik loop ook zo moe. Maar ik slaap slecht de laatste tijd.
    Morgen terug aan het werk, de schoolvakanties zijn gedaan hier in België.
    Fijne avond.
    En nog heel gelukkig Nieuwjaar.

  3. Drukke dagen Corry !!
    Kapsalon Hawai…..laat me raden …..patat in een bak…met daarop vlees….rauwkost en kaas….met waarschijnlijk wat ananas erin…dat laatste verklapt het Hawai…
    Kapsalon word het genoemd omdat een shoarma boer uit Rotterdam vaak een bestelling kreeg van een kapsalon in de buurt en die zeiden dan ….gooi het maar in 1 bak allemaal.
    Zo is de naam kapsalon ontstaan !!!

    Ooooit….stond ik voor een restaurant na een fikse wandeling en vroeg aan de meneer in de deuropening…die duidelijk ..althans voor mij ….een gekleurd uiterlijk had…Meneer vroeg ik…..hebben jullie ook Kapsalon…
    De man keek me pislink aan en zei Mevrouw IK ben geen turk !!
    Bij mij krijgt u het netjes NAAST elkaar op EEN bord !!
    We zijn maar snel naar binnen gegaan whahahahaha

    • Ha, ha, mooi verhaal over alles netjes naast elkaar. I.p.v. frites had ik gekruide aardappelschijfjes. Vond het lekker, maar was veel te veel voor mij. Moet eigenlijk kinderportie hebben. Kan niet als je oud bent.

  4. Phoe, van alles wat jij doet zou een mens moe worden ………..;-)

    Ik weet niet of jij de “echte”Kapsalon gehad hebt, maar ik kan je wel vertellen hoe dat aan zijn naam komt:
    In Rotterdam zit een snackbar en kapsalon naast elkaar. De kapper bestelde nog al eens een patatje met shaormavlees, sla, knoflooksaus en kaas erover en omdat het makkelijker was vroeg hij het altijd om in een bakje te doen. De snackbar houder ging het automatisch kapsalon noemen, omdat het altijd bij de kapper bezorgd moest worden. En zo is dat gerecht ontstaan. Niet erg gezond, maar wel lekker als je er van houd.

  5. Fijn dat je blij bent dat je een goed gevoel hebt over 1 Januari met de buren….
    Maar je zegt wel dat ik veel doe maar jij kan er ook wat van hoor !! Geen wonder dat je moe daarvan wordt….groot gelijk dat je gisteren een rustig dagje hebt gehouden …en …die bomen hoef JIJ toch niet om te zagen ?🙂 Tuurlijk snap ik je wel…t is drukte om je huis en of ze wel goed vallen …Sterkte hoor !
    Maak je er nog foto’s van ?
    Een fijne week hoor ….doe je rustig aan ?
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

