Morgen: een moeilijke, emotionele dag

Morgen, zondag 24 november, is het de laatste zondag van het kerkelijk jaar. Ook wel Voleindingszondag genoemd. Op die dag worden in de meeste Protestantse kerken de gemeenteleden herdacht, die in het afgelopen jaar overleden zijn. Hun namen worden genoemd, kaarsen worden aangestoken. De kaarsen worden aangestoken door nabestaanden van de overledenen. Omdat je, als nabestaande, nogal lang op “het podium” moet staan (wat mij echt niet lukt), heb ik de kleinkinderen gevraagd of zij samen de kaars voor opa aan willen steken. En dat gaan ze doen. Er werd gezegd: “dat wil ik wel voor opa doen”.
Fijn dat ze dit willen. Fijn dat mijn (schoon)kinderen er ook bij zullen zijn. Want wat kun je je geweldig alleen voelen.
Maar ik zie als een berg tegen die kerkdienst op. Ook hier zal ik de hulp van Boven heel hard nodig hebben.
Omdat ik kerktelefoon heb, ontving ik reeds de liturgie:
zondag 24 nov 2013_0001

8 thoughts on “Morgen: een moeilijke, emotionele dag

  1. Sterkte vandaag Corry ! …Op Faceboek las ik al dat het een mooie dienst is geweest vanmorgen en je blij was met de hulp van je kleinkinderen die de kaars voor Johan hebben aangestoken.Ja dan zie je in zulke tijden dat familie heel veel voor je kan betekenen he ….
    Ik hoop dat je nog een fijne zondag hebt . Groetjes Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

