Gisteren een teleurstelling

Teleurgesteld waren mijn kinderen en ik toen we gisteren op de begraafplaats in Hellendoorn/Nijverdal kwamen. De leverancier van de urnplaat stuurde afgelopen week een rekening voor die plaat. Er stond niet bij, dat die ook geplaatst was, dus maar even bellen. De medewerker, die mij te woord stond, zei, dat die zeker geplaatst was, “want we sturen geen rekening als het werk niet af is”.
Nog even vertellen, dat Johan graag bijgezet wilde worden in het urnengedeelte van de begraafplaats in zijn, en mijn, geboortedorp.
Zelf heb ik daar gewoond tot ik trouwde. Johan was 10 toen hij verhuisde naar Hengelo. En, o wonder, wij kwamen elkaar in Zwolle weer tegen in 1959. Ook ons huwelijk werd, zowel burgerlijk als kerkelijk, in Hellendoorn/Nijverdal gesloten. En wij willen wel terug naar onze roots. Samen met grootouders, ouders, ooms, tantes, en meer familie zijn we daar (weer) bij elkaar. En het ziet er daar ook nog heel mooi uit.

Oké, vanuit Veendam, Smilde en Lelystad de reis aanvaard, om te bekijken of het naar onze zin was. Je wilt toch zien, of iets goed is, voordat je betaalt. Vandaar onze teleurstelling toen we zagen dat de plaat nog niet op het urnengraf geplaatst was. Was even heel emotioneel.
Een paar foto’s gemaakt van de urnenplek:

12 oktober op bezoek kl

Tja, daar sta je dan. Heel eind gereden, je vrij gemaakt, en eigenlijk voor niks. Moeten we nog een keer. Vandaag een e-mail naar de stenenmaker gestuurd. Ben benieuwd wat er gebeurd is.

12 oktober overzicht 2 kl

Als je het paadje afloopt kom je precies bij Johan uit. Er staat een bloemstukje op, met iets roods. Op de andere ornamenten zie je zo’n zwarte plaat, zoals ook op Johan z’n plekkie zal komen.
Wat is het daar mooi, met die herfstkleuren. Dat maakte weer veel goed.

9 thoughts on “Gisteren een teleurstelling

  1. He bah wat triest. En wat spijt het me voor jullie dat deze ervaring opgedaan moest worden!!
    Ook in die business heeft men dus kennelijk totaal geen respect voor de dood, de overledene en de nabestaanden. Schandalig!
    Hopelijk wordt gauw alles in orde gemaakt, maar ik zou in geen geval betalen totdat dat ook daadwerkelijk gebeurd is.

    liefs sterkte. -x-

  2. Het komt vast wel in orde maar ik begrijp de teleurstelling wel.Wat een sfeervolle urnenplaats is dit trouwens en wat een mooie gedachte om te weten dat je terug gaat naar je geboorteplaats en naar elkaar.

  3. Wat een blunder van die Steenhouwer…..
    Trouwens wel een mooie plaats …en mooi zoals dat daar gedaan wordt …die urnen plaatsen …Op iedere begraafplaats is dat weer anders
    En inderdaad nu met al die mooie herfst kleuren …
    Ik hoop dat je snel kan kijken dat het dan wél in orde is
    Groet Sophia

  4. Nou, ik kan me voorstellen dat het emotioneel was en dat jullie erg teleurgesteld waren. En terecht denk ik!!
    Het is wel een blunder hoor, zeker omdat je speciaal nog gebeld hebt. Hoop dat de steen er snel zal liggen en jullie een mooie gedenkplaats hebben.

  5. Lieve Corry ik heb in je hierop volgende blog al gelezen dat het toch goed gekomen is met de urnplaat van Johan.
    Jammer dat er in de eerste instantie een miscommunicatie was en jullie daar met een heel verdrietig en onprettig gevoel weer afscheid moesten nemen van de gedenkplaats van Johan!…
    Liefsss, Hanny

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

