Thursday Challenge Thema vandaag: Monochrome

Monochroom (uit 1 kleur, zwart-wit, sepia, oud uitziend)

Een beetje laat vandaag, maar hier ben ik toch nog met een foto. Kreeg vanmiddag bezoek, en was vanmorgen “druk” met de huishouding…

Heb de kreten: “zwart-wit”en “oud uitziend” gecombineerd:

Monochrome 10-10-13

16 november 1040: trouwfoto van mijn ouders. Eigenlijk vraag ik me nu pas af of de trouwjurk zwart was, of misschien donkerblauw ofzo. Kan het niet meer navragen, dus hou het maar op zwart. Mijn moeder was 20, mijn vader 24. Wat jong! Moeder werd 70, vader 83.
Ze kregen samen 7 kinderen, 2 meisjes, 5 jongens. We hadden een fijn gezin.

You see my parents marriage 16- 11-1940. Mother 20 years old, father 24. They had 7 children: 2 girles, 5 boys. I think it’s special that all the 7 of us are still alive and have a very good relation together.

10 thoughts on “Thursday Challenge Thema vandaag: Monochrome

    • 50 jaar bij elkaar, maar net niet gehaald. Mijn moeder overleed eind oktober 1990. Alles was al geregeld voor een fijn feest.
      De tijd herhaalt zich: ook wij waren bijna (17 juli jl) 50 jaar getrouwd, maar Johan overleed 28 juni 2013. De uitnodigingskaarten voor het feest waren net verstuurd. (Ben weer even heel verdrietig nu ik dit schrijf). Hindert niet, hoort er gewoon bij…

  1. Vaak is het mij vreemd te moede als ik naar die oude foto’s kijk. Je kijkt naar toen met de wetenschap van nu. Jij weet alles van ze tot aan hun dood toe, maar daar staan ze nog, jong en van niets wetend over de rest van hun leven. Nostalgie. En fijn te kunnen zeggen dat het een groot en met name fijn gezin was. Dat maakt zo’n foto nog mooier en rijker.

  2. Ja ik zag gelijk dat de trouwdatum niet klopte ….🙂

    Mooie foto…zoiets zag mijn ouders trouwfoto er ook uit …Dat boeket …een hele grote struik met anjers …en grote linten …Was vast trend in die jaren.
    En …die leeftijd …20 en 24 ….Wat zagen ze er ouder uit he ….
    Maar wel een pracht foto !
    Fijn weekend Corry
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

