Op terras 36 graden!! Oeff

Logisch dat ik me mooi rustig in het donkerste hoekje van de kamer teruggetrokken heb. Vanmorgen moest ik wel eerst naar de apotheek, want de thuiszorg vind, dat ik mijn dagelijkse medicatie op een medicatierol, een z.g. baxter, moet hebben. Kun je altijd zien, of je elk portie wel ingenomen hebt. Nu vind ik dat ik dat nog wel heel best zelf kan, maar het argument was, dat mij mogelijk wat kan overkomen, waarbij ik niet kan duidelijk maken welke medicijnen ik in moet nemen en wanneer en waar ze te vinden zijn. Vandaar die apotheek want er moest uitgelegd worden.

En inderdaad ben ik vorig jaar een keer helemaal bewusteloos geweest, waarbij ik niks meer wist. Maar toen was Johan er nog. Afijn, ik heb maar toegestemd, mede omdat de kinderen dit ook wel een rustig idee vinden. Tenslotte ben ik harstikke hartpatient.

Binnenkort zal ik ook met een alarmknop om de nek gaan lopen/zitten/slapen, etc. En zo ben je zomaar ineens “oud”, simpelweg omdat je alleen bent. Raar hoor.

Gisteren samen met dochter naar de notaris geweest, om e.e.a. te horen over het erfrecht, en nog meer dingen die gebeuren moeten als je partner overlijdt. Vandaag heb ik de tijd genomen om het eens op mij in te laten werken, en intussen ook nog de administratie bijgewerkt. Betalingen de deur uit, enz.
Toch deze warme, hete dag nuttig besteed.

4 thoughts on “Op terras 36 graden!! Oeff

  1. Er komt veel op je af. De emotie en het gemis zou voldoende moeten zijn, maar nee, die hele administratie komt daar ook nog eens bovenop. Eigenlijk zou je die dingen moeten mogen uitstellen.
    Zo’n alarmknop lijkt me inderdaad best nuttig. Dan zijn ze er op tijd bij.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

