Van alles wat

’t Is alweer een week geleden, dat jullie mijn laatste blogje konden lezen. hoog tijd om daar wat aan te doen. Nou, ik doe mijn best.

Afgelopen week was ik niet helemaal in orde. D.w.z. dat ik elke dag een eindje  (verder) wandel achter de rollator.  Tot zover niks mis, maar…. ik werd een beetje overmoedig en ging woensdag véél te ver. Gelukkig lukte het wel, maar ik had mijzelf een beetje overschat. Dom, dom, want de volgende dag was de puf er helemaal uit. Vreselijk moe, spierpijn en ga zo maar door.

Maar nog wel een grote pan erwtensoep gekookt. Waarschijnlijk de laatste deze “winter”. 

erwtensoep

Meteen ook de eerste, want door mijn ziekte etc. kwam ik aan snert koken niet toe. Maar lekker!!

Gevolg van e.e.a. is dan, dat ik de pc ook  geen blik waardig keur.  Geen bezoekjes, geen “stukkies”, maar ik hoop dat ik het vandaag een beetje goed kan maken.

Het is vandaag somber weer, en het blijft maar koud! Lokt ook niet om naar buiten te gaan.

2e Paasdag waren we naar Veendam om samen met de familie te gourmetten. Een onderneming voor ons, dat wel. Maar het was heel gezellig, en toen ik thuiskwam (pl. half tien) was ik helemaal bekaf. Als je dan meteen te bedde gaat, slaap je van z’n lang zal z’n leven niet, dus zijn we nog even bijgekomen in de luie stoel.  Fijne dag gehad., dat wel. Als je dan je kleinkinderen (en kinderen) weer eens samen ziet, besef je pas goed hoe oud je al wordt!

En zo is het dan alweer weekend. Geen grote gebeurtenissen gepland. Misschien toch maar weer een eindje wandelen, waarbij ik hoop, dat de temperatuur even wat beter gaat worden. Hebben jullie er meteen ook plezier van.

Met mijn broer in Almelo gaat het helemaal niet goed. Omdat hij de ziekte van Bechterew heeft, is de wervelkolom helemaal krom gegroeid. Hierdoor komen de longen in de verdrukking, zodat het heel moeilijk is voldoende zuurstof te “happen”. Broer heeft dan ook een zuurstofcontainer in huis, waar hij doorlopend lucht van krijgt. Mooi, dat zulke apparaten bestaan, maar jammer, dat hij  door de jarenlange ziekte, zoveel andere problemen krijgt.

Wikipedia schrijft erover:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Bechterew.  Helaas is nog steeds niet bekend hoe die ziekte ontstaat, en helemaal genezen lukt ook niet. We hopen voor broerlief er het beste van.

Voor nu hou ik er maar weer eventjes mee op. Ik wens iedereen een prettig weekend, en tot de volgende keer!

Corry

3 thoughts on “Van alles wat

  1. Hmmm snert……. lekkurrrr ook al is het hoogzomer!

    Dat je vooruitgaat is natuurlijk prachtig, je ondernemingszin ook maar daarbij moet je niet vergeten een beetje je grenzen te bewaken!

    Dat van je broer is verchrikkelijk, hopelijk kan men het hem zo gemakkelijk mogelijk maken!

    =x=

  2. Lekker zelfgemaakte snert jammie!

    Fijn om te lezen dat je weer zoetjes aan op knapt! en mij virtueel een bezoekje brengt.
    fijn weekend!

  3. Hej Corry, alsof je in mijn pan kijkt, hier ook snert. Lekker!
    Wat een nare ziekte heeft je broer en wat een vreselijke gevolgen. Heel veel sterkte ermee. Jij ook niet te hard van stapel lopen, je hoeft niet te oefenen voor de vierdaagse. Lieve groet,

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

