"Aanvullen"

Op woensdag geeft Melody het begin van een spreekwoord of gezegde, en de bedoeling is dan dat je dat aanvult en evt een leuke foto plaatst.
Vandaag begint het met: “vele kleintjes………” dat natuurlijk aangevuld wordt met “maken één grote”.
Maar toen een foto. Tja, Ik trakteer jullie vandaag op “beiler kontjes”. Sinds vorige week hebben we hier in Smilde namelijk een bakker (Berghuis uit Beilen) die aardig beroemd is om de gebakjes met die naam. Geloof me: ze zijn verrukkelijk, mierzoet, maar zo fout voor je lijn…….

Dit is dus dat ene kleintje, maar dan koop je een hele doos vol , want één kontje is geen kontje…..: samen een grote dus…….. Ik weet het, je moet een beetje “krom” denken, maar dan heb je ook wat!

En toen bedacht ik dat ik hier best een plaatje kon laten zien, wat er gebeurt als je teveel van deze lekkere dingen eet. Maar dat vond ik wel heftig, daarom wel een dikke kont, maar van een olifant (die lust dat gebak vast ook wel….)

5 thoughts on “"Aanvullen"

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

