Z.O.Z. oftewel: plaats een limerick op zondag

Ook alweer door Melody bedacht. Een limerck plaatsen op zondag in het ritme en de rijm van een limerick. Ik verdenk Melody ervan dat ze een bepaald deuntje heeft om te controleren of je het goed gemaakt hebt. Afijn , het zij zo. Voor vandaag heb ik er ook eens weer eentje bedacht. Ongeveer voortbordurend op de 2 laatste logjes.

Er was een olifant in Emmen,
die door niemand was te temmen.
Toen kreeg hij een bad,
had hij nog nooit gehad,
voortaan ging hij rondjes zwemmen.

 

3 thoughts on “Z.O.Z. oftewel: plaats een limerick op zondag

  1. Corry, er was vroeger al een wijsje op een limerick. Ik breng dat nu in verband met de sneldichter Willy Alfredo, maar dat kan best fout zijn. Na het zingen van de limerick zong de hele zaal dan iets van…

    Oooooh ooooh, wat er verdriet…..
    Lach er maar om of ik schiet….tjing boem….

    Jouw limerick is leuk maar hij zou niet te zingen zijn want teveel lettergrepen. Dan zou je het ongeveer zo moeten veranderen.

    Er was een fantje in Emmen,
    die was door geen mens ooit te temmen.
    Toen kreeg hij een bad,
    dat hij nog nóóit had,
    Voortaan ging hij nu rondjes zwemmen.

    Laaaa laaaaa, la la la la
    La la la la la la LA tjing boem

  2. Hej Corry, goed dat je bij mij langskwam. Ik ontvang nog steeds geen updates van de webloggers 😦
    Leuke limmerick! Loopt goed toch!
    Je hebt een mooie verzameling olifantjes. Mooi kleed ook op de achtergrond.
    Fijne week, kram

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

