Vervolg Z.O.Z.

Een vervolg op het logje van gisteren. Johan was erg teleurgesteld dat ik maar 2 coupletten noemde van het lied. Want juist de volgende coupletten vindt hij zo waar.

Ja, mijn vrouwtje, je hebt gelijk, hoor
’t Leven was niet enkel zon
Maar ons harte werd er rijk door
En die rijkdom overwon

En al komt het zilver tussen het goud
Jij wordt voor mij nimmer oud
’k Zie jou altijd voor mijn geest
Zo je vroeger bent geweest

Altijd zul je voor mij blijven
’t Meisje met het gouden haar
Dat portret zit diep in ’t harte
Kind, laat nu die traantjes maar

In ’t verdriet smolt beider hart ineen
Schoner denkbeeld is er geen
Ziel is eeuwig, al zijn w’ oud
Al komt het zilver tussen ’t goud

Voozover ik me herinner werd dit lied gezongen door Max van Praag.

Het is toch geweldig, dat je, na 48 jaar getrouwd te zijn, nog steeds zo’n serenade krijgt! Ik ben gewoon helemaal ontroerd….. Dankjewel laiverd.

 

One thought on “Vervolg Z.O.Z.

  1. Corry, het is inderdaad Max van Praag. Ik heb er een dubbel CD van en dit nummer staat er ook op. Niet omdat ik die muziek zo geweldig vindt, maar omdat mijn moeder en oma er zo van hielden. Noem het nostalgie. Als je interesse hebt, een kopietje is zo gemaakt.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

