NS: bedankt!

NS bedankt!??? Jazeker. Ik zal het even uitleggen.

Afgelopen zondagmiddag konden we naar een concert van Wibi Soerjadi, Ilse de Lange en Alain Clarke, die samen met een groot orkest van Stephan Geusebroek een optreden gingen verzorgen in het Concertgebouw te Amsterdam. En wij hadden kaartjes hiervoor via de Bankgiroloterij. Hé  wat een leuke prijs. Daar gaan we naar toe, en dan met de trein.  Het hele online spoorboekje doorgespit, al vast een  treinkaartje gekocht via internet, zodat we daar op het station geen tijd aan hoefden te verspillen. Afijn: we waren er klaar voor.

Jubileumconcert bankgiroloteri 2011j 

Helaas werd ik zaterdagmiddag ineens hondsberoerd, benauwd en nog wat meer. Mogelijk als gevolg van de warme, drukkende temperatuur? Maar op dat moment besloot ik dus om de volgende dag niet te gaan.
Maar…..het e-ticket is persoonlijk en niet overdraagbaar. Bij controle moet je je identiteitskaart laten zien, en er staat een datum op waarop de kaart geldig is. Wat te doen? Zoeken op de site van de NS leverde geen (afdoend)  antwoord op. Dan maar even bellen. Gelukkig zijn ze op zaterdag tot 5 uur telefonisch te bereiken. Waarom een andere datum en/of naam niet mogelijk is, is me niet helemaal duidelijk, maar er werd gezegd, dat het niet meer veranderd kon worden, omdat ik de ticket al had geprint!!

Maar: nu komt het!  Vandaag bij de post een enveloppe van de NS met daarin 2 dagkaarten 1e klas. Geldig tot 31 december 2011. Als attentie omdat de ticket niet meer gebruikt kan worden. En daarom:

 Bedankt

Maar van deze actie heb ik geleerd, dat je niet (lang) van tevoren een ticket via internet moet gaan kopen.

En de kaartjes voor het concert? Ik heb een paar mensen gevraagd of ze interesse hadden, maar zo kort van tevoren van alles gaan regelen is wel erg moeilijk. Nou, Jammer dan. Onze gereserveerde stoelen bleven leeg (denk ik).
Misschien win ik nog eens zo'n mooie prijs?  Je weet maar nooit……

 

4 thoughts on “NS: bedankt!

  1. Jammer dat je het gemist hebt, maar als je zo beroerd bent is thuis zijn het beste. Hopelijk voel je je nu weer in orde.
    Lijkt me een goede tip om niet van te voren een kaartje te bestellen. Toch netjes dat jullie nog 2 dagkaarten kregen van de NS.
    Lieve groet

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

