Vakantiegaste

De schoolvakantie is in volle hevigheid losgebarsten. Normaal merken we daar niet (meer) zoveel van, maar dat was vorige week wel eventjes anders. Jongste kleindochter (15) kwam een paar dagen logeren. Altijd gezellig. Helaas werkte het weer niet zo erg mee, want we wilden eigenlijk wel blauwe bessen gaan plukken in Bovensmilde. Zie hier. Maar aangezien het maar bleef regenen hebben we dat maar geannuleerd. Jammer, anders hadden we samen ook nog lekkere jam kunnen maken. En een lekkere cake met die besjes, en misschien nog wel veel meer. We hadden natuurlijk bessen kunnen kopen, maar dat is lang zo leuk niet.

Gelukkig wilde Anika wel graag wat vakantiecentjes verdienen, en ik heb  haar gevraagd of ze de (inbouw)keukenkast wel wilde schoonmaken. Het ging mij met name om de onderste plank en de bodem. Ik word een beetje (veel) stijf en stram en dan gaat bukken en/of op de knieën liggen niet zo best. Nou, dat wilde ze wel doen. Ik zat erbij en ze gaf mij alles aan , wat in de kast stond, maakte het kastgedeelte en de plank schoon, terwijl ik de inhoud zo'n beetje schoonmaakte, waarna ze alles weer netjes in de kast terug zette.
Zo'n schoonmaakbeurt is meteen een mooie gelegenheid om eens wat op te ruimen……

En zo (zie foto)  werd het onderste deel van de kast schoongemaakt:

Anika poetst kl 

Maar nadat dit deel van de kast was opgeruimd en schoongemaakt, vond de dame, dat de rest van de kast er ook niet zo jofel uitzag. Dus werden de andere vier planken ook gedaan, en ik ben er toch blij mee!!  
Nooit erg om zo'n logee te hebben!!

Anika, alsnog heel hartelijk bedankt!!!!

5 thoughts on “Vakantiegaste

  1. Dank voor de blauwebessentip!
    Wij eten ze graag en vaak (diepvries AH) en hadden zelf vorig jaar twee struiken geplant, maar die zijn overleden. Dat we die gezondheidsbommetjes vers kunnen halen in Bovensmilde wist ik niet en mijn echtgenoot waarschijnlijk ook niet. Mooi fietstochtje …

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

