Thursday Challenge: thema vandaag CONSTRUCTION

In de Koepelkerk was de afgelopen 2 dagen een expositie te zien van poppenhuizen en (klederdracht)poppen. Dit allemaal tijdens de Drentse Fiets4daagse. Er was namelijk een stempelpost en dan komen er veel fietsers voorbij, maar ook belangstellenden, sjacheraars (want er is een rommelmarkt), kortom een drukte van belang. Jammer dat het dinsdag zulk slecht weer was, maar daar liet men zich niet door "op de kop zitten". Er was een gezellige sfeer, men genoot van de bruine bonen, de pannenkoeken enz.
In de kerk werd het orgel bespeeld en kon men meezingen. De tekst van de liederen was op een A4-tje te vinden. Allemaal bekende gezangen, door Johan de Top10 van de kerk genoemd. (Ik heb ook al "smartlappen" gehoord).

Nou deze inleiding  vond ik nodig om tot mijn foto voor deze dag te komen:

Mooi huis!kl 
Een prachtig poppenhuis. Het interieur is ook allemaal "zelf gemaakt", incl de bewoners. Indrukwekkende constructie.

Maar ik heb er nog eentje:

Stal enz kl 

Een schuur met stallen en de daarbij behorende dieren. Kijk hier eens naar de constructie van het dak. (Klik op de foto om ze groter te kunnen zien).

 

In ouw local church  was een exhibiton of doll's houses, as well as dolls in local traditional dress. So I show here 2 of the houses, although the one below is not realy a house but a stable. Look at the construction of the roof…….
The whole furniture from the other house was made  by the owner herself.
You can click on the photo, than you get a bigger picture.
Wonderful!

 

8 thoughts on “Thursday Challenge: thema vandaag CONSTRUCTION

  1. That’s such a fun and clever “construction” post! The person who made the dollhouse did a great job, it’s really cute.

    My mother collected and made dollhouse furniture too, so I grew up with a miniature world inside my world. 🙂

  2. Wij hebben vorig jaar genoten, van iemand die ergens stond, zo gaaf om te zien die poppenhuizen, alles tot in de kleinste details uitgewerkt… schitterend… pas goed bij het thema…

  3. Ik vind het zo knap gemaakt, die poppenhuizen!
    We wonen niet zo ver van elkaar, lees ik 🙂

    Bedank je man voor zijn mooie compliment op mijn foto (en jij ook natuurlijk), erg leuk om te lezen!

  4. Wat schitterend zeg die poppenhuizen. Ik zou er ook heel graag een willen hebben maar heb onlangs gezien bij Carla, die een hele grote heeft gekocht, hoeveel priegelwerk erin zit en dat is toch niet echt mijn ding. Mooie invulling Corry!

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

