Zondagse limerick

Honger Afrika juli 2011 

Giro 555 komt weer voorbij
veel mensen staan weer in de rij
voor rijst en drinken
ik laat het bezinken:
Wanneer is die ellende voorbij?

 

Je voelt je knap machteloos, ook al maak je geld over. Het geeft eigenlijk helemaal geen voldaan gevoel, want het voelt zo verschrikkelijk oneerlijk: wij doneren geld, omdat we dat kunnen doen. Maar het lijkt wel of het daar een bodemloze put is, die telkens dieper wordt.
En dan zit je ook nog met vraag of alles wel op de goede plek terecht komt. Maar dan denk ik: al komt 10 % maar goed terecht, dat is altijd nog meer als niks geven……

 Bij Melody kun je meer limericks lezen.

4 thoughts on “Zondagse limerick

  1. Aangrijpende limmerick, wel mooi ingevuld.

    Je hebt groot gelijk… ik moet je wel bekennen dat giro 555 geen cent van mij krijgt. Ik geef mijn bijdrages altijd in de kerk want vanuit de PKN wordt er ook hulp geboden en daar heb ik veel meer vertrouwen in.

    Bedankt weer voor je bijdrage, liefs en fijne zondag, groeten aan Johan.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

