Tapas workshop en zweedse wafels

Omdat wij op vakantie waren toen ik jarig was, hebben we afgelopen zondag een uitje met kinderen en kleinkinderen gehad.
We kwamen samen in het restaurant van het Scandinavisch Dorp, waar we volop genoten hebben van koffie met een zweedse wafel:

Wafel Nico 
Heerlijk met warme kersen en slagroom.
We voelden ons gwoon "thuis", want overal hangen daar foto's van Zweden: huizen, landschappen, etc.  Kijk maar:

Annette + zweeds huis 

Maar ik kreeg ook nog een prachtig cadeau, namens de familie overhandigd door oudste kleindochter:

Cadeau uitpakken 
verpakt in een mooie doos, en daarin weer 5 pakjes. Spannend!  

Eerst 3 doosjes met diverse kleuren stenen "balletjes", dan een ketting, en nog een hanger daarbij. Samen heb je dan een heel mooi sieraad voor om je hals. Toevallig had ik een shirt aan, waar een van de "balletjes" mooi bij kleurde, die dingen kun je namelijk steeds verwisselen, zodat je  elke keer een andere uitstraling hebt.Cadeau om 
Het vergt wat inspanning, maar je krijgt een beetje een idee van het cadeau.

Ook kreeg ik nog een verjaardagskalender met foto's, gemaakt door onze zoon in de Oostvaardersplassen. Mooi!!!

Goed, toen hadden we de koffie op en gingen we naar Groningen, en wel naar Fresh Today inde Folkingestraat. We kregen een Tapas workshop, dwz. dat we eigenlijk ons eigen eten moesten klaarmaken……………

Jeanine Isabella ikke 
Er waren 5 gerechten en omdat we met 10 personen waren maakten we 2 aan 2 een gerecht klaar. Deze 2 dames maakten een soort hartig gevulde koekjes. Weet de naam even niet, maar er is beloofd dat we de recepten via de mail krijgen.

Ik maakte samen met kleinzoon een tortilla (in goed Nederlands: een omelet):

Samen met HJ 

Tortilla 

Jongste kleindochter maakte samen met haar vader gehaktballetjes in tomatensaus:

Anika en Henk 

Dan was Johan samen met de dochter een "kippenprutje" aan het maken. Hij was blij, dat ik maar 1 x in het jaar jarig ben…… Dat zelf koken vond ie nou niet echt leuk.

Annette en Johan 

Tja, en dan was onze familiefotograaf er ook nog:

Nico camera 

Tussen het fotograferen door maakte hij een heerlijke tapenade. Lekker op stokbrood. Mmmmmmm……..

En, last but not least, de a.s. schoonkleinzoon, die een tomatensalade met mango maakte:

Chris panorama 

Alles gekookt en klaargemaakt hebbende ziet het er dan als volgt uit:

Eten is klaar 

Reken maar dat we het ons allemaal lekker lieten smaken.
Al met al een heel gezellig samenzijn, afgesloten met een kopje koffie en diverse kleine brownies.
Annette, bedankt voor het bedenken en het organiseren!

Rest mij nog te vermelden, dat de foto's zowel van onze zoon als van mij zijn.
Nou me dunkt, dit is wel een logje voor de hele week…..

 

5 thoughts on “Tapas workshop en zweedse wafels

  1. Dit is… heel lekker. En saamhorig. Als opnieuw geboren mocht worden, dan wil ik in een gezellige familie terechtkomen zonder scheidingen maar met liefde en gevoel voor elkaar. En dat ik daar dan zelf een flink steentje aan bijdraag natuurlijk.

    Ja, dit logje doet wat met me.

  2. Leuk om je verslag van de gezellige verjaardag te zien. Je waant je bij de eerste foto’s toch even in Zweden en dan ook nog heerlijke wafels.
    Jullie activiteiten in Groningen zien er ook heel gezellig en heerlijk uit.
    Mooi cadeau kreeg je.
    Kram Willy

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

