Rijncruise 4 en meer….

Omdat Plato  in zijn reactie op mijn vorige logje aangaf erg nieuwsgierig te zijn naar de, door mij genoemde, maar niet geplaatste foto, hier dan alsnog dat prentje:

Annette met opoe Bouwhuis 1966 2 

Mijn opoe met haar eerste achterkleinkind in 1966 (onze dochter). Ik vind dit zo'n lief plaatje. Opoe is hier 81 jaar en vond het geweldig, dat wij ons kind kwamen "showen". Dat was echt een hele reis toen van Hengelo naar Den Ham (Ov). Ik meen me te herinneren dat wij  een -tigste hands 2CV hadden. Maar hij reed en bracht ons toch maar ter plekke!

Rijncruise

En dan nu wat foto's nog van de Rijnreis, Zomaar willekeurig wat bij elkaar gesprokkeld. Bijvoorbeeld onderstaande foto:

Museumboot 
Een boot, die vervoerd werd, daarbij geholpen door o.a. een paar duwboten. Heel bijzonder lijkt me dat voor een boot, die volgens mij gewend is zelf "de voeten in het water" te hebben. Laat je varen is hier het devies….

En wat vind je van de volgende foto? Daar zou je toch zo in bijten?

 Zalmvoorafje kl

Hier geplaatst om jullie de manier van presenteren te laten zien. Heel simpel, maar ook erg bijzonder. )En 't was nog lekker ook….)

 Boot menu bekijken kl

Als eerste aan tafel? Dat lukte mij (bijna) nooit.
Ik zit hier een kaart te bekijken met een tekst. Elke morgen had iedereen een kaartje bij zijn/haar bord liggen met daarop een "wijs" woord. Bijvoorbeeld deze:

Tekst goedemorgen 

Ook voor het diner vonden we allemaal een kaart met tekst op de tafel. Elke dag weer. Gemaakt door mijn schoonzus, die er dus zo ongeveer 120 per keer gemaakt heeft. Klasse!  Totaal ruim 600……

Een voorbeeld van een diner-kaart:

Tekst diner 2 

Dit initiatief wer door iedereen enorm gewaardeerd.

 Weer in Nederland kl

Op de terugweg ri. Arnhem, en op deze foto zijn we Nederland alweer binnen gevaren.

Terug  koffers uitzoeken kl 

En dan zijn we weer terug in Haaksbergen. Velen worden opgewacht door familie, vrienden etc., maar eerst de bagage verdelen. Uiteindelijk heeft iedereen zijn/haar eigen koffer en evt rollator terug gevonden en gaat het huiswaarts. Behalve deze mensen (zie onder), hun "afhalers" waren een beetje laat…….

Terug wachten op afhalers kl 

Zo, en wij gingen eerst 2 nachtjes naar een hotel in Beuningen, maar daarover later meer……

4 thoughts on “Rijncruise 4 en meer….

  1. En hoe boeiend je het vertelt, alsof ik op je schouder zat en er bij was de hele reis, onopgemerkt natuurlijk) en ja dat ‘hapje’ viel er smakelijk in hoor ;)))

    Die schoonzus van jou verdient ook zeker een groot compliment!

  2. Corry, hartelijk bedankt dat je die foto toch hebt geplaatst. Ik vind hem nostalgisch mooi; hij doet me denken aan vervlogen tijden waarin het zo goed was maar waarin ik nog geen echt besef had DAT het zo goed was. Zoals ik nu misschien ook wel niet altijd het juiste besef heb denk ik er dan meteen bij.

    Die andere foto’s getuigen van een heerlijke reis. En dat is jullie van harte gegund zeker ook gezien al die medische ellende.

    Fijn logje.

  3. Hulde aan je schoonzus ,dat mag wel even gezegd worden.Je hebt er een mooi verslag van gemaakt ,waarvan ik heb genoten.Dank je wel.
    Wat een lieve foto van opoe met kleinkind.
    Groetjes,Ria

  4. Net of ik mijn opoe daar zie zitten, het haar en de kleding. Mooi verslag van het laatste stukje van jullie reis. Je schoonzus heeft er behoorlijk werk van gemaakt, heel mooi.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

