Thursday Challenge: "MUSIC"

Het thema voor Thursday Challenge is vandaag "MUSIC", Muziek dus. Nou dat is een heel breed gebied. Van instrumenten tot notenschrift, tot hi-fi apparatuur en ga maar zo door. Ik heb gekozen voor een foto uit de oude doos, namelijk uit 1934.

Pa als trommelaar 1934 kl 
In Nijverdal was in dat jaar al een bloeiende gymnastiekvereniging O.K.K. (oefening kweekt kracht), en die bestond toen 10 jaar. Ik heb een oude foto van de vereniging waarop alle leden staan. Ik tel er ruim 200! Behalve sporten werden er ook marsen georganiseerd door het dorp om je als sporter te laten zien.
Tijdens zo'n mars moet je toch ook een beetje ritme horen om in de pas te blijven, en daardoor zijn in 1934 de 4 mensen van de foto als tamboer aangetreden. En, voor mij heel bijzonder, de rechter muziekmaker is mijn vader. Toen ca. 18 jaar.

En men had de smaak te pakken, want er werd een Tamboer- en Pijperkorps opgericht, dat in 1950 een respectabel aantal leden had. Klik hier als je een foto wilt zien.
In die tijd was ik ook al lang lid van de gymnastiekvereniging en heb ook menige mars door het dorp gelopen op de klanken van dat korps.
OKK bestaat nog steeds en heeft zo'n 580 leden volgens hun website: klik. Met recht een bloeiende vereniging.

En het korps? Dat heet nu "chr. show & marchingband BLUE & WHITE STARS".

4 thoughts on “Thursday Challenge: "MUSIC"

  1. Wat een schitterende foto zeg!! Toen ik 10 was heb ik ook nog even trommelles gehad, was niet zo mijn ding …… ondertussen speel ik al waar 40 jaar klarinet … en dat is dus wel mijn ding :-))

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

