Vrijdag, thema vandaag Leven-Dood

Een thema uit het leven gegrepen dit keer. Eigenlijk wist ik meteen welke foto ik hier zou plaatsen. Jaren geleden (1997) waren we in mei op vakantie in Vxe5gxe5mo. 17 mei is de nationale feestdag in Noorwegen, en dat mochten wij ook meemaken. Het was prachtig weer, iedereen liep op z'n paasbest gekleed rond (lees in de prachtige klederdracht).
De dag begint met een soort aubade door het muziekkorps bij de kerk, waarna een dienst in de kerk gehouden wordt.

En nu de link naar het thema: de dag voor het feest worden op de begaafplaats bloemen geplaatst bij de graven van je geliefden. Liefst in rood-wit-blauw, de kleuren van de Noorse vlag. Bij sommige graven zie je ook een vlaggetje staan. Het ziet er allemaal verzorgd en feestelijk uit. En geeft voor mij de tegenstelling goed weer.

Kerkhof Vagamo 3-6-11 

11 thoughts on “Vrijdag, thema vandaag Leven-Dood

  1. Soms kun je somber worden van begraafplaatsen, althans kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat zo ervaren
    Ik ervaar dat nooit zo, integendeel, ik vind er vaak mijn rust en balans.

    Mooie foto, bedankt weer voor je bijdrage!

    Fijn weekend en liefs

  2. Ja een mooie foto. Vind zelf eigenlijk herinneringen of gedachten niet zo op begraafplaatsen maar soms als ik er ben bij de graven van mijn kinderen geeft het me wel rust.

  3. De uiteindelijke aanvaarding en berusting dat is wat ik op begraafplaats vind.
    Heb even je log doorgespit en meegenoten met de rijncruise.
    Groetjes Ria

  4. Mooie foto, maar hij word mooier door het verhaal wat je er bij vertelt.
    Dit soort verhalen is wat een land rijk maakt ……. hun eigen tradities en ik hoop dat die nog lang in stand zullen blijven.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

